ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير کشور:‌ انتخابات مجلس دهم ایران کليد زده شد

وزیر کشور ایران می‌گوید مجریان انتخابات سال آینده مجلس نباید در روند آن تأثیر بگذارند و از احزاب سیاسی جانبداری کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران گفته که کليد انتخابات سال آينده کشور با هدف «صيانت از حق‌الناس» از هم‌اکنون زده شده است.

دهمين دوره انتخابات مجلس ايران اسفند سال ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

دهمين دوره انتخابات مجلس ايران اسفند سال ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رحمانی فضلی امروز در نشستی با معاونان سياسی و امنيتی استانداری‌ها گفت: «در دولت تدبير و اميد، انتخابات بايد به صورت کاملاً قانونی، کاملاً آزاد و کاملاً سالم و باشکوه برگزار شود.»

وزير کشور ايران به مجريان انتخابات گفته که نبايد اقدام و يا فعاليتی انجام دهند که در باور و اذهان عمومی «خدشه‌ای وارد شود» و همچنين در بين فعالان سياسی «شبهه و ابهامی شکل بگيرد.»

رحمانی فضلی از برگزارکنندگان انتخابات خواست تا از گروه و جريان خاص سياسی «جانبداری نکنند» و در روند انتخابات تأثير نگذارند.

وزير کشور گفت: «هر کس که از صندوق آرای رأی بيرون بيايد نماينده مردم است و من از او در مسير قانونی حمايت می‌کنم و ما اجازه نمی‌دهيم که به هيچ کس بر طبق قانون ظلمی وارد شود.»

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای کسب کرسی‌های مجلس آینده با برگزاری نشست‌هایی از هم‌اکنون آغاز کرده‌اند. هر چند اصلاح‌طلبان می‌گویند که برگزاری نشست‌های‌شان با موانعی از سوی نهادهای حکومتی روبه‌رو است اما اصو‌گرایان چنین موانعی بر سر راه ندارند.

احزاب اصولگرا می‌گویند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثریت مجلس دهم را در دست بگیرند. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان نیز تلاش می‌کنند تا از طریق ائتلاف با چهره‌‌های معتدل و میانه‌رو نگذارند که مجلس دهم شبیه مجلس نهم شود. اکثریت کرسی‌های مجلس نهم در اختیار نمایندگان مخالف دولت است.

با این حال اصلاح‌طلبان نگران هستند که کاندیداهای اصلی‌شان برای انتخابات مجلس توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان که همگی اصولگرا هستند، «رد صلاحیت» شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس آمده بود که ۳۷ نماینده مجلس در مجموع مبلغ ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه از سعید مرتضوی پول دریافت کرده‌اند و مدیران فعلی سازمان گفته‌اند که نام دریافت‌کنندگان را تنها خود مرتضوی در اختیار دارد. پس از قرائت این گزارش، مرتضوی در نامه ‌سرگشاده‌ای نوشت که دریافت کارت هدیه و بن کالا، مختص فقط همین ۳۷ نماینده نبوده است. مرتضوی عنوان کرد که در سه نوبت به ۱۴۳نفر، ۷۵ نفر و ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس هدیه داده است !! پولها و حق الحساب های ر رحیمی وزنجانی را هم اضافه کنید.... عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفته که کلید انتخابات سال آینده کشور با هدف «صیانت از حق‌الناس»!! از هم‌اکنون زده شده است!!