ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«طرح نمايندگان مجلس برای افزايش ميزان غنی‌سازی»

رئيس مجلس ایران می‌گوید نمایندگان مجلس طرحی را در دست دارند که در صورت تحریم‌های جدید غرب، ایران غنی‌سازی اورانیوم را در هر سطحی انجام خواهد داد.

به‌گفته رئیس مجلس ایران نمایندگان مجلس طرحی را در دست دارند که بر اساس آن اگر غرب تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند، ایران غنی‌سازی اورانیوم را در هر سطحی انجام خواهد داد. یک نماینده مجلس نیز گفته است در این طرح دولت ملزم به انجام غنی‌سازی ۶۰ درصدی شده است.

علی لاريجانی، رئیس مجلس ایران مذاکرات هسته‌ای کنونی را مشکل‌ترین مذاکره در طول تاريخ پس از انقلاب دانست.

به‌گفته علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، نمایندگان مجلس طرحی را در دست دارند که بر اساس آن اگر غرب تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند، ایران غنی‌سازی اورانیوم را در هر سطحی انجام خواهد داد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، علی لاريجانی، رئیس مجلس ایران مذاکرات هسته‌ای کنونی را مشکل‌ترین مذاکره در طول تاريخ پس از انقلاب دانست و گفت جمهوری اسلامی باید «میراث هسته‌ای» خود را در این مذاکرات حفظ کند.

علی لاریجانی به‌طور تلویحی به مخالفت‌های کنگره آمريکا با پیشبرد مذاکرات و طرح‌های این کنگره برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: «رفتاری که آمريکايی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات اخير داشتند بسيار تأسف‌بار بود و نشان دادند قابليت کافی برای حل موضوع را ندارند ولی در ايران اين موضوعات با هوشياری رصد می‌شود.»

علی لاریجانی تأکید کرد: «اخيراً برخی نمايندگان مجلس طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها در زمينه تحريم‌ها گام جديدی برندارد ايران فن‌آوری هسته‌ای را در هر درجه‌ای از غنی‌سازی ادامه خواهد داد.»

در همین حال محمدحسن آصفری، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت به کشورهای غربی هشدار داد و گفت: «در صورت وقت‌کشی، مجلس ايران طرحی را که در حال حاضر با ۲۰۰ امضا مسکوت گذاشته شده است ارائه خواهد کرد که بر اين اساس دولت ملزم به انجام غنی‌سازی ۶۰ درصدی شود.»

آصفری افزود: «طرف غربی بايد متوجه باشد جمهوری اسلامی ايران سياست خارجی خود را صرفاً به نتيجه مذاکرات هسته‌ای گره نزده و اگر برای نمايندگان مجلس ثابت شود طرف مقابل به دنبال وقت‌کشی و تمديد مذاکرات است، طرحی مبنی بر توقف مذاکرات ارائه خواهد داد و در آن هنگام، بازنده طرف غربی خواهد بود.»

به‌گفته وی نمایندگان مجلس فعلاً اين طرح را مسکوت گذاشته‌اند تا روند مذاکرات فعلی به خوبی طی شود.

فعالیت‌های غنی‌سازی ایران از جمله نگرانی‌های اصلی کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای است. این کشورها بیم آن دارند که به‌رغم تکذیب‌های تهران، اورانیوم غنی‌شده تا میزان ۲۰ درصد برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، در جلسه علنی مجلس گفت: «امروز کسی در مذاکرات به هیچ وجه راجع به اصل غنی‌سازی صحبت نمی‌کند، هم در توافق ژنو و هم در تمامی مذاکرات این موضوع آمده است.»

سخنان علی لاریجانی و محمدحسن آصفری در حالی بیان می‌شوند که مقام‌های ایران و آمریکا در حال مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران در ژنو هستند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف روز چهارشنبه ۲۴ دی / ۱۴ ژانویه هشت ساعت با یکدیگر گفت‌وگو کردند و روز پنج‌شنبه نیز هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و ‌آمریکایی در ژنو، در سطح معاونان وزیران خارجه و کارشناسان به گفت‌وگو نشستند.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران مذاکرات ظریف و کری را بسیار فشرده، صریح و جدی خواند و گفت: «اما این که آیا توافقی که هر یک از طرفین می‌خواهند به آن برسند مورد توافق دیگری هم باشد، کار سختی است و هنوز با آن فاصله داریم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    یک بلوف احمقانه دیگه از سیستمی که تا گردن در گنداب دست و پا می زند

  • hasani

    بیخود نیست میلیونها نفر مهاجرت کرده اند و اکثریت مابقی هم بدنبال ان هستند!!

  • مهرداد اکباتانی

    من نمیداننم چرا ملت ایران به خیابان نمیریزند ویکصدا فریاد نمیزنند اردشیر برامان شیر شتربیار قیافه را مردک چند سال بعد از انقلاب وارث خون چه کسانی شده است با آن برادر ش که خر را هم نداشت سوار بشود امروز مرسدس ضد گلوله سوار میشود حتما یک 20 تایی هم نوکر وکلفت دارد ایرانیان سزا وحقشان حکومت انسانهای ریاکار نبود شاه بیجاره سربلندی ایرانیان را میخواست واینان خفت وخواری ما را آن برادر حقوق بشری اش هم 1 دانه تخم شتر مرغش را هم با خواری وذلت ایرانیان و15 هزار خیابان خواب تهران عوض نمیکند تن فروشها ومعتاد ها ومیلیونها پرونده زیر دست اخوی بی لیاقتش هم پیشکش مردک این تعداد کجا بودند از کجا آمدند چرا آمدند ؟مگر بنا نبود خمینی عدالت برابری آزادی بیاورد جه شد تنها دعوی بر سر لحاف ملا بود که بر سر سید علی خامنه ای ومجیز گویانی مانند شما کشیده شود ودختران نازنین ما مانند آتنا را به زیر مشت ولگد بکشید که به خرتان گفته است یابو بی شرف های بی مقدار کج اندیش دروغزن ریاکار بی دین وجدان وشرف از رهبرتان تا شما یک عده بیسواد وکودن ونفهم.اما ملت جوابتان را خواهند داد به گلپایگانی هم بگویم که ریس دفتر بیسواد دشمن نمیخواهد نظام را ناکارآ نشان دهد ملت میدانند ناکار آرا هستید وبرای اینم درمان دارند وروزی تیغ هایشان را خواهند کشید تا ببینیم این برادر ان هفت تیر کش مفتخوارهمین بلبل زبانی را خواهند کرد ؟آنروز دیر نیست