ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازی تقلید» درباره زندگی یک ریاضی‌دان همجنسگرا نامزد ۸ جایزه اسکار

«بازی تقلید» یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره آلن تورینگ، ریاضی‌دان همجنسگراست. او را به خاطر گرایش جنسی‌اش عقیم کردند و او نیز خودکشی کرد.

روز گذشته نامزدهای دریافت جایزه اسکار اعلام شدند. در بین این هشت فیلم «بازی تقلید» ساخته مورتن تیلدام نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم درباره یک ریاضی‌دان همجنسگراست.

بندیکت کومبرباچ در نقش آلن تورینگ، ریاضی‌دان نخبه همجنسگرا

«بازی تقلید» ساخته مورتن تیلدام فیلمساز نروژی بر سر به دست آوردن مهم‌ترین جایزه سینمایی جهان با فیلم‌های «بردمن»، «هتل بزرگ بوداپست»، «تک‌تیرانداز آمریکایی»، «سلما»، «تئوری همه چیز» و «ویپلش» رقابت می‌کند.

در بیستمین مراسم اهدای جوایز منتخب منتقدان فیلم آمریکا که شامگاه پنجشنبه ۱۵ ژانویه در لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم «پسربچگی» جایزه بهترین فیلم سال را برد و به این ترتیب از بخت بیشتری در مقایسه با سایر نامزدهای اسکار برای به دست آوردن مهم‌ترین جایزه سینمایی جهان برخوردار شد.

از میان این فیلم‌ها، «بازی تقلید» درباره زندگی یک ریاضی‌دان همجنسگرا در رشته‌های بهترین کارگردانی (مورتن تیلدام)، بهترین بازیگر مرد (بندیکت کومبرباچ)، بهترین بازیگر زن نقش مکمل (کیرا نایتلی)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (گراهام مور)، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

«بازی تقلید» یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره آلن تورینگ، ریاضی‌دان همجنسگراست.

آلن تورینگ، که از او به‌عنوان پدر علوم رایانه و همچنین پدر هوش مصنوعی یاد می‌شود، ریاضی‌دان بریتانیایی بود که در جنگ جهانی دوم نقش مهمی در شکستن کد‌های نظامی و محرمانه نازی‌ها داشت. تورینگ به اتهام رابطه نامشروع با یک پسر ١٩ ساله، مورد پیگرد قرار گرفت و به اجبار تحت هورمون‌درمانی برای عقیم‌سازی قرار گرفت. او در نتیجه این مجازات‌ها، خودکشی کرد.

لیندسی فالو درباره این ریاضی‌دان نخبه و همجنسگرا می‌نویسد: «ما تنها زندگی او را غیرممکن نساختیم – عواقب قانونی برای گی‌ بودن، تحمیل اختگی شیمیایی به‌عنوان جایگزینی برای زندان – ما هم‌چنین دنیا را ۳۰ يا ۴۰ سال عقب راندیم به این دلیل که در تاریخمان یکی از عالی‌ترین ذهن‌های راه‌گشا را نابود کردیم فقط به خاطر هم‌جنس‌خواه بودن.»

«بازی تقلید» در گلدن گلوب ۲۰۱۵ موفق نبود و با وجود آن که در پنج رشته نامزد بود، جایزه‌ای به دست نیاورد.

هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز اسکار شامگاه ۲۲ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

ویدئو: پیش‌پرده «بازی تقلید» ساخته مورتن تیلدام

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کیان

    من و برخی از دوستانم از سایت زمانه که اخبار مربوط به دگرباشان جنسی را پوشش می‌دهد و برخلاف رسانه‌های دیگر در این موضوع مهم محافظه‌کار نیست، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

  • سپهر

    اولین سایتی است که به همجنسگرایی می پردازه. واقعا چه نیازی است به پرداختن به این موارد حاشیه ساز؟