ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات خشونت‌بار علیه «شارلی ابدو» در نیجر

در پی تظاهرات خونین شهر «زیندر» نیجر، روز شنبه پایتخت این کشور نیز شاهد تظاهرات خشونت‌بار مسلمانان علیه انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در «شارلی ابدو» بود. سه کلیسا به آتش کشیده شدند.

در فردای روزی که تظاهرات مسلمانان در شهر «زیندر» نیجر چهار کشته به جای گذاشت، نیامی، پایتخت این کشورِ غرب آفریقا نیز صحنه تظاهرات خشونت‌بار مسلمانان علیه انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه «شارلی ابدو» بود.

تظاهرات خشونت‌بار علیه «شارلی ابدو» در نیامی - شنبه ۱۷ ژانویه / ۲۷ دی‌ماه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات در نیامی صبح روز شنبه ۱۷ ژانویه / ۲۷ دی‌ماه به‌رغم اعلام ممنوعیت آن توسط دولت، با شرکت دست‌کم یک‌هزار جوان در نزدیکی یک مسجد بزرگ که ده‌ها مأمور پلیس ضد شورش آن را احاطه کرده بودند، آغاز شد.

پلیس تلاش کرد که با پرتاب گاز اشک‌آور تظاهرکنندگان را پراکنده کند. اعتراضات سپس به چندین محله کشیده شد و معترضان سه کلیسا را به آتش کشیدند.

حدود ۱۰۰ مأمور پلیس ضد شورش مجهز به کلاه‌خود و سپر با معترضان درگیر شدند و آن‌ها نیز به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند. جوانان مسلح به چماق و میله‌های آهنین همچنان تا ساعاتی از روز در محله‌ها در رفت‌وآمد بودند.

سفارت فرانسه در نیامی از اتباع خود خواست تا نهایت احتیاط را به خرج دهند و به هیچ عنوان از محل‌های سکونت خود خارج نشوند. دفتر یک شرکت بیمه فرانسوی و کیوسک اپراتور مخابراتی فرانسه نیز غارت شده‌اند.

روز قبل تظاهرات در شهر زیندر چهار کشته داد که سه نفر از آن‌ها از معترضان و یک نفر مأمور پلیس بودند. حدود ۴۵ نفر نیز زخمی شدند.

وزیر کشور نیجر برخی از تظاهرکنندگان را وابسته به گروه اسلامگرای بوکو حرام دانست و گفت آن‌ها به به یک کلیسای کاتولیک حمله کردند. مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر نیز به آتش کشیده شد.

در چند روز اخیر اعتراضات گسترده‌ای در کشورهای مختلف مسلمان‌نشین در اعتراض به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در شماره جدید «شارلی ابدو» برگزار شد که برخی از آن‌ها به خشونت کشیده شدند.

در ایران نیز از چند روز پیش اعتراضات محدودی ابراز شد اما به‌نظر می‌رسد با گسترش اعتراضات در کشورهای اسلامی شخصیت‌ها و نهادهای دولتی بیشتری وارد این کارزار شده‌اند.

هيئت تحريريه نشريه «شارلی ابدو» که در هفته گذشته هدف حمله دو تروريست قرار گرفت روز چهارشنبه ۱۴ ژانويه / ۲۴ دی شماره جديد اين نشريه را با کاريکاتوری از پيامبر اسلام که پلاکارد «من شارلی هستم» را در دست داشت و اشک می‌ريخت، منتشر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناظر

    در مقابل کشتار شارلی ابدو و انتشار کاریکاتوری جدید دو واکنش ابراز شد گروهی انرا از لحاظ اخلاقی محکوم کردند دسته ای که بزرگی در میان انان بود منتسب به نحله فلاسفه اسلامی خواستار شد تا نشر کاریکاتور به عنوان عمل "نفرت پراکنی" بر علیه 10درصد جامعه فرانسه که مسلمان محسوب می شوند غیر قانونی شود . به حدس قریب به یقین بخش بزرگی از جامعه فرانسه بی دین یا "کافر " است . برای لحظه ای تصور کنید این کافران -هرچند تصورش هم محال باشد - به دلیل ایات ذیل در قران مبین خواستار ممنوعیت نشر قران در فرانسه شوند ! “ قاتِلُوا اّلَذینَ لایُؤمنُونَ بِاللهِ وَ لا بِاُلَیْومِ اْلاخَرِ…” بکشید کسانی را که به خدا و روز بازپسین ایمان نمی‌آورند.” “یا اَیّهُاَ اّلَذیَنَ آمنُوا قاتلُوا اّلذَینَ یَلُونَکُمْ مِنَ اْلکُفّارِ وَ لْیَجِدُواَ فیکُمْ غِلْظَهً” گروه مؤمنان بکشید کافران را یکی پس از دیگری (هر که نزدیک‌تر و بیشتر در دسترس است) آنان باید سخت‌گیری و عدم گذشت و ملایمت را در شما احساس کنند. امر به شدت عمل در سوره تحریم که از سوره‌هی اواخر سال‌هی هجرت است نیز دیده می‌شود: “یا اَیُّهَا النَّبیُّ جاهد اْلکُفّارَ وَاْلمنُافِقینَ وَ اغْلُظَْ عَلَیْهمْ” با کافران و منافقان بجنگ و با آن‌ها شدت به خرج ده ““قاتلُوا اّلَذینَ لا یؤمنُونَ”. بکشید غیر مؤمنان را “فَاذِالَقیتُمُ اّلَذینَ کَفَرُو و افَضَرْبَ الرَّقابِ حَتّی اِذا اَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدّوُا اْلوَثاقَ” “کافر را هر کجا یافتید گردن بزنید تا زمین از خونشان رنگین شود. اسیران را محکم ببندید که قادر به فرار نباشند”

  • ری

    وحشی گری در اسلام نیست بلکه در افکار مسموم برخی اسلام نماها و حامیان غربی آنهاست.

  • Bahram

    در هیچ دینی این وحشیگری که در اسلام میبینیم وجود ندارد.

  • critic

    این است اسلام ناب محمدی در سراسر جهان: نمونه بارز اخلاق محمد و راه و روش ایجاد ترس و ترور صحابه آن بزرگوار.

  • samad

    ویدیویی در فضای اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد شماری از نمازگزاران، در مسجد فاتح ترکیه، برای روح سعید و شریف کواشی، عاملان حمله به نشریه فرانسوی طنز «شارلی ابدو»، نماز می‌خوانند. این ویدیو نشان می‌دهد که این افراد پلاکاردی در دست گرفته‌اند که یک طرف آن عکس اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده و در طرف دیگر آن عکس سعید و شریف کواشی چاپ شده است!! http://vid.alarabiya.net/2015/01/16/istanbul_1601/turkey-1601-video.mp4

  • hasani

    غربیها  از حکومت ها و نیروهای اسلامی حمایت کردند. حالا تویش مانده اند!