ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنسرت‌ همايون شجريان لغو شد

لغو کنسرت‌ها در ایران آرام آرام به موضوعی روزمره تبدیل می‌شود. قرار بود کنسرت «چرا رفتی» هشتم بهمن‌ماه در تهران برگزار شود اما تالار وزارت کشور به برنامه ديگری اختصاص داده ‌شده است.

در حالی که لغو کنسرت‌ها همچنان در ایران ادامه دارد، خبر می‌رسد که دور جدید کنسرت «چرا رفتی» همایون شجریان نیز لغو شده است.

کنسرت «چرا رفتی» همایون شجریان به‌رغم عقد قرارداد کتبی لغو شده است.

به‌گزارش سایت تابناک، تهيه‌کننده اين کنسرت گفته است که قرار بود کنسرت «چرا رفتی» هشتم بهمن‌ماه در تهران برگزار شود اما به‌رغم عقد قرارداد کتبی و پرداخت کامل هزينه سالن از چند ماه گذشته، اين روز توسط تالار وزارت کشور به برنامه ديگری اختصاص داده ‌شد و کنسرت لغو گردید.

در سال‌های اخير شمار کنسرت‌های موسيقی لغو شده‌، به‌شدت افزايش يافته است. این در حالی است که بسياری از این کنسرت‌ها مجوز وزارت ارشاد را داشته‌اند اما این وزارتخانه تاکنون کاری در این زمینه صورت نداده است.

روزنامه شرق چند روز پیش در گزارشی نوشته بود که در یک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسیقی در ایران لغو شده است.

کنسرت‌های موسیقی لیان در بوشهر و شیراز، کنسرت سیروان خسروی در بوشهر، کنسرت عماد طالب‌زاده در اراک، کنسرت شهرام ناظری در نیشابور، کنسرت گروه آرون در مشهد، کنسرت گروه عرفان در اصفهان و کنسرت محسن یگانه در ارومیه تنها چند نمونه از کنسرت‌های موسیقی دارای مجوز هستند که اجرای آن‌ها در چند ماه اخیر با فشار تندروها لغو شده است.

تندروها این کنسرت‌ها را «بر خلاف شریعت اسلام و لهو و لعب» توصیف می‌کنند.

«تفاهم‌نامه وزارت ارشاد با نیروی انتظامی، حلال مشکلات»

در دو سال اخیر مداخله نیروی انتظامی در شیوه اجرای کنسرت‌ها نیز افزایش داشته است.

حسين نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه ۲۷ دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «برای کاهش اين اتفاقات و برگزاری کنسرت‌های مجوزدار، درصدد هستيم که هرچه سريع‌تر تفاهم‌نامه‌ای بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نيروی انتظامی به امضا برسد.»

نوش‌آبادی با بيان اين‌که «با امضای اين تفاهم‌نامه ديگر شاهد لغو کنسرت‌ها نخواهيم بود»، گفت: «اين اخبار برای ما بسيار ناگوار است. درصدد هستيم که اگر لازم شد علاوه بر نيروی انتظامی با ساير دستگاه‌‌هايی که وظيفه‌ای در سطح استان‌ها دارند هم به يک تعامل برسيم.»

او در رابطه با تأخير چندين ساعته در برگزاری کنسرت عاليم قاسم‌اُف، خواننده آذربايجانی هم گفت: «اين ناهماهنگی‌ها گاهی اتفاق می‌افتد که نيازمند هماهنگی با نهادهای مختلف است. ممکن است در برگزاری کنسرت‌های موسيقی مداخلاتی پيش بيايد.»

شامگاه سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه، آخرين سانس از کنسرت «ارکستر بادی تهران» با خوانندگی عاليم قاسم‌اُف، با يک ساعت و نيم تأخير در تالار وحدت اجرا شد.

مسئولان اداره اماکن نيروی انتظامی به شرط حذف فرقانه قاسم‌اُف، دختر اين خواننده نامدار آذربايجانی از گروه، اجازه ورود به مردم داد و این در حالی بود که در دو شب قبل از آن، کنسرت با حضور فرقانه قاسم‌اُف اجرا شده بود.

عاليم قاسم‌اُف در ابتدای برنامه ضمن پوزش از مردم، گفت: «در هيچ کجای دنيا اين رفتارها در مورد بانوان هنرمند اعمال نمی‌شود.»

چند روز پیش نیز حریر شریعت‌زاده، نوازنده دف در کنسرت همسرش سالار عقیلی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی، در طرقبه مشهد از روی صحنه پایین کشیده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 81

    […] کنسرت‌ همایون شجریان لغو شد رادیو زمانه ۲۸ دی ۱۳۹۳ در حالی که لغو کنسرت‌ها همچنان در ایران ادامه دارد، خبر می‌رسد که دور جدید کنسرت «چرا رفتی» همایون شجریان نیز لغو شده است. […]