ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تازه‌ترین فیلم ویم وندرس درباره «گناه» در جشنواره فیلم برلین

۱۹ فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین با هم رقابت می‌کنند. «همه چیز درست می‌شود» از وندرس در بخش خارج از مسابقه برلیناله حضور دارد.

دفتر جشنواره فیلم برلین یک هفته زودتر از موعد مقرر، همه فیلم‌های بخش رقابتی شصت و پنجمین دوره این جشنواره سینمایی را اعلام کرد: پابلو لارین، کارگردان سرشناس شیلیایی با فیلمی درباره «گناه» در این رقابت‌ها حضور دارد. «همه چیز درست می‌شود» از ویم وندرس، فیلمساز نامدار آلمانی با همان مضمون «گناه» در بخش خارج از مسابقه برلیناله حضور دارد.

جیمز فرانکو، شارلوت گنزبورگ در فیلم «همه چیز درست می‌شود» ساخته ویم وندرس

سرانجام روز دوشنبه ۱۹ ژانویه، دفتر برلیناله اسامی باقی فیلم‌های بخش رقابتی را اعلام کرد: «۱۳ دقیقه» ساخته اولیور هیرشبیگل، «کلوب» تازه‌ترین ساخته پابلو لارین، کارگردان شیلیایی «Aferim!» به کارگردانی رادو ژوده تولید مشترک بلغارستان و جمهوری چک، مستند «دکمه صدفی» (The Pearl Button) ساخته پاتریسیو گازمان تولید مشترک فرانسه، شیلی و اسپانیا، «سفر چاسوکه» به کارگردانی سابو از ژاپن و «باکره قسم‌خورده» (Sworn Virgin) اولین فیلم بلند داستانی لورا بیسپوری تولید مشترک ایتالیا، سوئیس، آلمان، آلبانی و کوزوو.

پیش از این در یک نوبت، فیلم‌هایی از ترنس مالیک، آندراس درسن، پیتر گرین‌اوی، الکسی جرمن، کنت برانا و آندراس درسن به بخش رقابتی برلیناله راه پیدا کردند، سپس ورنر هرتسوگ و جعفر پناهی هم به این فهرست اضافه شدند. به این ترتیب همچنان رقابت اصلی بین فیلم‌هایی از سینمای آمریکا، بریتانیا و آلمان خواهد بود. از ایران جعفر پناهی با فیلم «تاکسی» در این رقابت شرکت می‌کند. این فیلم داستان پدری را در یک مقطع بحرانی روایت می‌کند که می‌بایست پسرش را که فلج شده به قتل برساند؛ با این امید که آرامش به خانواده او بازگردد.

از شیلی هم دو فیلمساز با فیلم‌های «کلوب» و مستند «دکمه صدفی» حضور دارند.

«کلوب» تازه‌ترین ساخته پابلو لارین کارگردان شیلیایی درباره چهار کشیش مغضوب است که با هم زندگی می‌کنند و می‌کوشند گناهان خود را پاک کنند. با سر رسیدن یک کشیش مغضوب دیگر آرامش این چهار نفر به هم می‌ریزد.

لارین یکی از سرشناس‌ترین کارگردانان آمریکای لاتین است. فیلم قبلی او «نه» با بازی گائل گارسیا برنال سال ۲۰۱۲ در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن برنده جایزه شد و بعداَ نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان نیز شد.

در مجموع ۱۹ فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین بر سر خرس‌های طلایی و نقره با هم رقابت می‌کنند. دارن آرونوفسکی، فیلمساز آمریکایی، ریاست هیأت داوران این دوره برلیناله را به عهده دارد.

«همه چیز درست می‌شود»

«همه چیز درست می‌شود» (Every Thing Will Be Fine) به کارگردانی ویم وندرس کارگردان سرشناس آلمانی در بخش خارج از مسابقه برلیناله حضور دارد. این فیلم اولین فیلم بلند داستانی وندرس پس از مستند سه‌بعدی و تحسین‌شده «پینا» درباره پینا بوش طراح رقص معروف آلمانی است و مانند «پینا» به شکل سه‌بعدی فیلمبرداری شده است.

جیمز فرانکو، شارلوت گنزبورگ، ریچل مک‌آدامز و ماری- ژوزی کروز در تازه‌ترین فیلم ویم ویندرش بازی می‌کنند. فیلمنامه این فیلم را هم بیورن اولاف یوهانسن نویسنده نروژی نوشته است.

«همه چیز درست می‌شود»، درباره نویسنده‌ای به نام توماس (فرانکو) است که در یک سانحه رانندگی کودکی را به قتل رسانده. او هرچند در این حادثه مقصر نیست، اما این سانحه زندگی عاطفی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سرنوشتش را دگرگون می‌کند. «همه چیز درست می‌شود» زندگی توماس را در ۱۲ سال دنبال می‌کند و به مضامینی چون گناه و جستجو برای بخشش می‌پردازد. این فیلم تولید مشترک آلمان، کانادا، فرانسه، سوئد و نروژ است.

جشنواره فیلم برلین ۵ فوریه با نمایش فیلم «هیچکس شب را نمی‌خواهد» (Nobody Wants the Night) به کارگردانی ایزابل کوشِت افتتاح می‌شود و تا ۲۵ فوریه نیز ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.