ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودسانسوری گسترده رسانه‌های ژاپن در واکنش به گروگان‌گيری داعش

نشان‌دادن تصوير چاقو، باجگيری، خون و هر چيز ديگری که تلويحاً يا صريحاً به گروگان‌گيری دو شهروند ژاپن اشاره می‌کند، در حال حذف‌شدن از شبکه‌های تلویزیونی ژاپنی است.

رسانه‌های ژاپنی درگير موج گسترده‌ای از خودسانسوری شديد در مورد هر چیزی شده‌اند که ممکن است آشکارا يا ضمنی به حادثه گروگانگيری دو تبعه ژاپنی به دست دولت اسلامی اشاره کنند.

خبرگزاری‌های ژاپنی می‌گویند رسانه‌های اين کشور در روندی طبيعی به سمت «جيشوکو» يا کنترل نفس رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، ذکرکردن يا نشان‌دادن تصوير چاقو، باجگيری، خون و هر چيز ديگری که تلويحاً يا صريحاً به گروگان‌گيری دو شهروند ژاپنی در سوريه به دست دولت اسلامی اشاره می‌کند، در حال حذف‌شدن از شبکه‌های تلویزیونی ژاپنی است.

بر اساس اين گزارش، برخی انيمه‌ها [محصولات انيميشنی خاص ژاپن] و ديگر برنامه‌های سرگرم‌کننده تلويزيونی در حال تغيير محتوا يا لغو و تعويق پخش برنامه‌های خود هستند.

پیش‌تر داعش به اردن و ژاپن اولتیماتوم داد و تهدید کرده بود که در صورت ‌آزاد نشدن ساجده الریشاوی، زندانی مورد نظر داعش در اردن که درخواست معاوضه او را دارند، کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی و معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را گردن می‌زند. این درحالی است که اردن نیز اطمینان از زنده بودن خلبان این کشور را پیش‌‌شرط مبادله قرار داده بود.

پس از پايان ضرب‌الاجل مبادله، دولت اسلامی هنوز پيامی صادر نکرده‌است و سرنوشت گروگان‌ها کماکان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

جيشوکو: خودسانسوری در جامعه سلسله‌مراتبی

به گزارش آسوشيتدپرس، از آنجا که «ملاحظه ديگران را کردن»، عدم پخش مسائل بسيار حساسيت‌برانگيز، و «دردسر درست‌نکردن» يکی از مهم‌ترين ارزش‌های مردم ژاپن به شمار می‌آید، رسانه‌های اين کشور در روندی طبيعی به سمت «جيشوکو» يا کنترل نفس رفته‌اند.

در آخرين مثال از اين نمونه، تيم توليد انيميشين يک کمدی با نام «Detective Opera Milky Holmes TD» روز جمعه ۳۰ ژانويه اعلام کرد که اپيزود بعدی خود را به دليل «نامناسب‌بودن» پخش نخواهد کرد. نام اين قسمت «باجگيری کارول» بود.

همچنين يک گروه موسيقی پاپ که قرار بود آهنگ جديد خود را روز ۲۳ ژانويه با نام «مرده يا زنده» اجرا کند، از اين کار امتناع کرد و عوض آن آهنگی با نام «عاشقان سفيد» را به روی صحنه برد.

روز ۲۴ ژانويه نيز شبکه تلويزيونی فوجی، پخش قسمت بعدی انيميشن «کلاس درس قاتلان» را به خاطر «محتوای نامناسب با در نظر داشتن موقعيت کنونی» لغو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.