ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته در درگیری‌های شرق اوکراین

ارتش اوکراین می‌گوید جدایی‌خواهان طرفدار روسیه در یک روز به ۸۰ نقطه در شرق اوکراین حمله کرده‌اند. درگیری‌ها به‌ویژه در دبالتسیو و دونتسک شدید بودند.

به‌گفته ارتش اوکراین، جدایی‌خواهان طرفدار روسیه در یک روز به ۸۰ نقطه در شرق اوکراین حمله کرده‌اند. در دبالتسیو و دونتسک درگیری‌ها شدید بودند. اتحادیه اروپا خواهان آتش‌بس فوری شده تا خروج غیرنظامیان از منطقه ممکن شود.

سخنگوی ارتش اوکراین چهارشنبه ۴ فوريه گفت در ۲۴ ساعت گذشته حملات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین با موشک و توپخانه صورت گرفته است.

جدایی‌خواهان در درگیری‌های شدید دبالتسیو، واقع در شمال دونتسک قصد دارند محل تقاطع راه‌آهن را تسخیر کنند؛ منطقه‌ای که به‌گفته ناظران غربی کنترل آن در توافق‌نامه مینسک به ارتش اوکراین سپرده شده است.

با تسخیر دبالتسیو، جدایی‌طلبان ارتباطات تدارکاتی میان لوگانسک و دونتسک، دو منطقه‌ای که تحت کنترل‌شان است را برقرار می‌کنند.

در سایت رهبر شورشیان در دونتسک اعلام شده که در بمباران یک بیمارستان، چند نفر کشته و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن چهار غیرنظامی در بمباران این بیمارستان خبر داده است. دولت اوکراین جدایی‌خواهان را مسئول این بمباران  دانسته است.

بنا به این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر، از جمله ۸ غيرنظامی و ۴ سرباز کشته شده‌اند.

اتحادیه اروپا طرف‌های درگیر در شرق اوکراین را به یک آتش‌بس فوری فراخواند تا شهروندان غیرنظامی بتوانند از مناطق جنگی خارج شوند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه ۴ فوریه در بروکسل گفت: «باید به دور خشونت در شرق اوکراین پایان داد.»

موگرینی با سازمان امنیت و همکاری در اروپا تماس گرفته و از این سازمان خواسته است تا «آتش‌بس موقت محلی، دست‌کم به مدت سه روز» در دبالتسیو و اطراف آن را درخواست کند.

مخالفت با ارسال سلاح به اوکراین

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان وضعیت منطقه را «به‌شدت خطرناک» توصیف کرد. او نسبت به زیر پا گذاشتن توافق ماه سپتامبر مینسک میان روسیه، دولت اوکراین و جدایی‌طلبان هشدار داد.

اشتاین‌مایر گفت کشورهای اروپایی باید تمام کوشش خود را به خرج دهند تا درگیری‌های اوکراین از کنترل خارج نشود. او همچنین ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد و گفت چنین اقدامی درگیری‌های این منطقه را خونین‌تر خواهد کرد.

وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که این کشور قصد ندارد به اوکراین سلاح بفرستد. او گفت: «باید یک راه حل سیاسی برای این بحران پیدا کرد.»

روز یکشنبه نیویورک تایمز اعلام کرد که آمریکا در حال بررسی ارسال سلاح به اوکراین است اما شامگاه دوشنبه، بن رودس، مشاور امنیتی باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در گفت‌و‌گو با شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت آمریکا قصد ندارد در «آینده نزدیک» به اوکراین سلاح بفرستد. به گفته رودس، دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که تحریم اقتصادی روسیه کارآمد‌تر از تسلیح اوکراین است. مشاور امنیتی رییس جمهور آمریکا اما گزارش نیویورک تایمز را تکذیب نکرد.

مذاکرات صلح اوکراین در روز شنبه ۳۱ژانویه، تنها پس از چهار ساعت بدون هیچ پیشرفت ملموسی نسبت به آتش‌بس جدید متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.