ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر مسئول مؤسسه کیهان: روحانی خودش حکم حصر داده است

حسین شریعتمداری، نماینده رهبری در موسسه کیهان مدعی شده که حسن روحانی، رییس‌جمهور، موافق رفع حصر رهبران معترضان به نتیجه انتخابات جنجال‌برانگیز سال ۱۳۸۸ نیست.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان که نماینده رهبر ایران در این مؤسسه است، مدعی شده که حسن روحانی، رییس‌جمهور، موافق رفع حصر رهبران معترضان به نتیجه انتخابات جنجال‌برانگیز سال ۱۳۸۸ نیست.

حسین شریعتمداری، شب چهارشنبه، پانزدهم بهمن‌ماه، در مراسمی که توسط شورای هماهنگی اصول‌گرایان استان قم برگزار شده، گفته است: «به جرأت می‌گویم آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده است.»

او اضافه کرده که برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسأله اصلی فراموش شود. شریعتمداری اما اشاره‌ای به این‌که مسأله اصلی چیست نکرده است.

در روزهای گذشته خبرهایی درباره دستور روحانی به شورای عالی امنیت ملی، برای رسیدگی به موضوع حصر خانگی میر‌حسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی مطرح شده بود که کیوان خسروی، سخنگوی این شورا، آن‌ها را تکذیب کرد.

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی و بر اساس وعده‌های او در انتخابات ریاست جمهوری، گروه‌های سیاسی مختلف در انتظار واکنش او به موضوع حصر هستند. او وعده داده بود که مسأله حصر را با صبر و آرامش و در زمانی کوتاه‌ حل کند.

میر‌حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی که به عنوان رهبران جنبش سبز شناخته می‌شوند، نزدیک به هزار و ۵۰۰ روز است در حصر خانگی به سر می‌برند. اعتراض این سه به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، حوادث و درگیری‌های خونینی را در پی داشت که رژیم جمهوری اسلامی از آن‌ها با عنوان فتنه یاد می‌کند و این سه نفر را سران فتنه می‌خواند.

سران فتنه اصطلاحی است که گروه‌های تندرو  و رسانه‌های منتسب به آنان در ایران، گاهی برای علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز به کار می‌برند.

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس ایران را می‌توان تنها مقام حکومتی دانست که به شکل رسمی خواهان رفع حصر و محاکمه رسمی این سه نفر است و به همین دلیل به چهره‌ای جنجالی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شریعتمداری در نشست شورای هماهنگی اصول‌گرایان استان قم در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات بعدی نیز گفته است: «بعید می‌دانیم چنین اتفاقی رخ دهد، هر‌چند شاید فعالیت‌هایی وجود داشته باشد.»

او درباره مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار‌نظر کرده و گفته است: «اگر ما متن مذاکرات را منتشر کنیم، جهانیان حق را در می‌یابند.»

شریعتمداری تأکید کرده که ایران به دو دلیل باید مذاکرات را ادامه بدهد، چون اولاً دستش از نظر فنی و حقوقی پر است و ثانیاً ادامه مذاکرات تصور غلط درباره ایران را می‌شکند. او اضافه کرده است: «برخی مسئولان این دیدگاه را داشتند که می‌توانیم به راحتی با آمریکا کنار بیاییم. امروز همان افراد به این نتیجه رسید‌ه‌ا‌ند که آمریکا قابل اعتماد نیست و این را می‌توان در تفاوت میان گفتار دولت، قبل و بعد از مذاکرات مشاهده کرد.»

او گفته که گرچه علی خامنه‌ای، تیم مذاکره هسته‌ای را فرزندان انقلاب خوانده و «بحث خیانت وجود ندارد»، اما «گاهی اوقات می‌توان سر فرزند انقلاب کلاه گذاشت.»

نماینده رهبر ایران در مؤسسه کیهان پیش‌بینی کرده که «بعضی‌ها ممکن است مسأله هسته‌ای را تا انتخابات ادامه دهند و خرجش کنند، این‌طور که بگویند اگر وعده‌ای داده‌ایم از راه توافق هسته‌ای در حال حل آن‌ها هستیم.»

سردبیر روزنامه کیهان گفته که اگر قرار است همه تحریم‌ها لغو نشوند، هیچ توافقی به درد نمی‌خورد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    بیخود نبود ریس جمهورش کردند!

  • Neda

    نقشه خیلی زیبایی برای مشغول کردن مردم . با ایجاد اختلاف و دسته های حسن و حسین مردم با هم درگیر میشند و از فکر گرانی و فقر و نکبت که زندگی و ناموس و جوانانشونو به تباهی کشونده، بیرون میاند. آغا خوب میدونده چه موقع مهره هاشو تکون بده، به روز رفسنجانی و روحانی، یه روز خاتمی و کروبی، یه روزهم احمدی نژاد!!

  • حمید

    او گفته که گرچه علی خامنه‌ای، تیم مذاکره هسته‌ای را فرزندان انقلاب خوانده و «بحث خیانت وجود ندارد»، اما «گاهی اوقات می‌توان سر فرزند انقلاب کلاه گذاشت.» نه در گاهی اوقات بلکه در تمامی اوقات فرزند انقلاب به محض تولد  توسط خمینی کلاهدوز و امثالهم سرش عمامه گذاشته شد که همان  سرپوش است و یا کلاه. و هر که را جرات به برداشتن آن کلاه نمود و یا بنماید لقب کلاه بردار گرفت و میگیرد و سرش بی کلاه بالای دار.