ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردن: مواضع «دولت اسلامی» را بمباران کردیم

پس از آن‌که گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق)، خلبان اردنی را آتش زد و کشت، اردن اعلام کرد که به شدت با این گروه برخورد خواهد کرد.

پس از آن‌که گروه «دولت اسلامی» خلبان اردنی را آتش زد و کشت، اردن اعلام کرد که به شدت با این گروه برخورد خواهد کرد. اکنون این کشور گفته که مواضع «دولت اسلامی» را بمباران کرده است.

خشم دانشجویان اردنی در پی اعلام کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان این کشور توسط «دولت اسلامی» ـ ۴ فوريه ۲۰۱۵

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، اردن روز پنج‌شنبه ۵ فوريه/۱۶ بهمن اعلام کرد که علیه مواضع «دولت اسلامی» (داعش) دست به حملات هوایی زده است.

یکی از مسئولان دولتی اردن که نخواسته نامش منتشر شود گفته که نیروی هوایی ارتش این کشور دست به این عملیات زده است اما از جزئیات آن چیزی نگفته و تنها به این بسنده کرده که ارتش درباره این حملات بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد.

اردن از کشورهای ائتلاف جهانی ضد «دولت اسلامی» به‌ رهبری آمریکاست و به‌طور معمول عملیات هوایی خود را در سوریه، جایی که هواپیمای معاذ الکساسبه، خلبان اردنی در ماه دسامبر سقوط کرد، انجام می‌دهد.

الکساسبه توسط نیروهای «دولت اسلامی» زنده در آتش سوزانده شده است.

در واکنش به این اقدام «دولت اسلامی»، اردن روز چهارشنبه ۴ فوریه، ساجده الریشاوی و زیاد کاربولی، دو عضو عراقی داعش و القاعده را که در این کشور زندانی بودند اعدام کرد.

ساجده الریشاوی، زنی بود که داعش می‌خواست او را با خلبان اسیر معاوضه کند. او از ۹ سال پیش در امان، پایتخت اردن، به جرم اقدام تروریستی زندانی و به اعدام محکوم شده بود.

زیاد کاربولی نیز از اعضای ارشد القاعده بود که در سال ۲۰۰۸ دستگیر و به اعدام محکوم شد.

از سوی دیگر روز پنج‌شنبه تصویری از ملک عبدالله، پادشاه اردن، در لباس نظامی بر روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر منتشر شد و گفته می‌شد که این خلبان قدیمی، حملات جدید نیروی هوایی اردن به مواضع داعش را رهبری کرده است. اما نشریه بریتانیایی اینترناشنال بیزینس تایمز به‌ نقل از محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن، این شایعه را تکذیب کرد.

تصویری از ملک عبدالله، پادشاه اردن، در لباس نظامی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

ملک عبدالله روز سه‌شنبه پس از دیدار با باراک اوباما به اردن بازگشت و پس از آن بود که شایعه شرکت مستقیم وی در حملات هوایی به مواضع «دولت اسلامی» پخش شد.

پادشاه اردن در آمریکا گفته بود داعش طوری تقاص جنایت‌های خود را پس خواهد داد که تاکنون هرگز به خود ندیده باشد.

نشریه آمریکایی واشنگتن اگزامینر این جمله ملک عبدالله را شبیه جمله‌ای از کلینت ایستوود، بازیگر سینما در فیلم وسترن «نابخشوده»، دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.