ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان: انتخابات مجلس ايران اسفند ۹۴ برگزار می‌شود

اصلاح‌طلبان می‌گويند برای فعاليت‌های انتخاباتی و برگزاری نشست‌های‌شان با موانعی از سوی نهادهای حکومتی مواجه هستند.

به گفته نجات‌الله ابراهيميان، سخنگوی شورای نگهبان انتخابات دهمين دوره مجلس ايران اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

احزاب اصولگرا می‌گويند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثريت مجلس دهم را در دست بگيرند

ابراهيميان  به خبرگزاری مهر گفت: «نامه وزارت کشور مبنی بر پيشنهاد روز برگزاری انتخابات مجلس دهم به شورای نگهبان رسيده است که احتمالاً موضوع مورد نظر در جلسه هفته آينده اين شورا مطرح و تصميم‌گيری می‌شود.»

او با اشاره به اينکه دو تاريخ در اين نامه به عنوان روز برگزاری انتخابات پيشنهاد شده، اعلام کرد: «اعضای شورای نگهبان با بررسی همه جوانب نسبت به بررسی اين دو تاريخ اقدام و روز مورد نظر را تعيين خواهند کرد.»

ابراهیمیان تاریخ‌های معرفی‌شده از سوی وزارت کشور را اعلام نکرده است.

اصولگرايان و اصلاح‌طلبان فعاليت‌های انتخاباتی خود را برای کسب کرسی‌های مجلس آينده با برگزاری نشست‌هايی آغاز کرده‌اند. هر چند اصلاح‌طلبان می‌گويند که برای برگزاری نشست‌هایشان با موانعی از سوی نهادهای حکومتی روبه‌رو هستند.

احزاب اصولگرا می‌گويند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثريت مجلس دهم را در دست بگيرند. از سوی ديگر اصلاح‌طلبان نيز تلاش می‌کنند تا از طريق ائتلاف با چهره‌‌های معتدل و ميانه‌رو نگذارند که مجلس دهم شبيه مجلس نهم شود. اکثريت کرسی‌های مجلس نهم در اختيار نمايندگان مخالف دولت است.

با اين حال اصلاح‌طلبان نگران هستند که کانديداهای اصلی‌شان برای انتخابات مجلس توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان که همگی اصولگرا هستند، «رد صلاحيت» شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.