ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ معاون اول دولت به رهبر ايران: به دنبال توافق بد نيستيم

معاون رئيس‌جمهور ايران می‌گويد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای راه گفت‌وگو با غرب را باز کرده‌اند و به دنبال حقوق مردم هستند.

اسحاق جهانگيری، معاون اول دولت ايران در واکنش به سخنان رهبر جمهوری اسلامی گفته «به هيچ وجه به دنبال توافق بد نيستيم.»

به گفته جهانگيری برخی از مقامات اروپايی برای لغو برخی تحريم‌ها پيشقدم شده‌اند

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه گزارش داد که جهانگيری در جلسه شورای اداری کرمان گفته است: «از ابتدا نيز تأکيد کرديم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است و به هيچ‌وجه به دنبال توافق بد نيستيم.»

وی می‌گويد مذاکره‌کنندگان به دنبال توافقی هستند که حقوق مردم ايران رعايت شود.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز يکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه، درباره مذاکرات هسته‌ای ايران با قدرت‌های جهانی گفته بود که «بنده با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم، البته با توافق بد موافق نيستم.»

معاون اول رئيس‌جمهور ايران در دفاع از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای گفته که برای رفع «مشکل» تحريم‌ها، «راه تعامل و گفت‌وگو را با استفاده از قوی‌ترين و مجرب‌ترين تيم مذاکره‌کننده باز کرديم.»

به گفته جهانگيری برخی از مقامات اروپايی برای لغو برخی تحريم‌ها پيشقدم شده و ایران مذاکرات را به جايی رسانده که در ۱۸ ماه دولت یازدهم تحريم جديد عليه ايران وضع نشده و بخشی از منابع مسدود شده قبلی نیز آزاد شده است.

بر اساس توافق هسته‌ای ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ (سوم آذر ۹۲) ميان ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان ۴.۲ ميليارد دلار از دارايی‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت کشور طی هشت قسط و در شش ماه تا (۲۹ تيرماه) آزاد شد.

همچنين بانک مرکزی ايران دی ماه گذشته اعلام کرد که اولين قسط ٤٩٠ ميليون دلاری از مرحله سوم آزادسازی دارايی‌های مسدود شده ايران به حساب اين بانک واريز شده است.

بر اساس توافق‌ها، مقرر شده است تا ۱۰ تيرماه ۴.۹ ميليارد دلار از سرمايه‌های ايران در بانک‌های خارجی در قالب اقساط ۴۹۰ ميليون دلاری آزاد و منتقل شود.

ايران و کشورهای ۱+۵ پس از آن‌که در ٢۴ نوامبر ۲۰۱۴ / سوم آذر ۹۳ نتوانستند به توافق نهايی دست پيدا کنند، مذاکرات خود را تا اول ژوئيه ٢٠١۵ / ۹ تير ۱۳۹۴ تمديد کردند تا در چهار ماه نخست به توافق کلی يا سياسی دست يابند و در سه ماه بعدی، جزئيات توافق را نهايی کنند.

حجم غنی‌سازی اورانيوم، جدول زمانی لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق جامع، از مهم‌ترين اختلافات ايران و شش قدرت جهانی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.