ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را تصویب کرد

با توجه به ادامه درگیری‌ها در شرق اوکراین پس از توافق «مینسک ۲»، اتحادیه اروپا ۹ نهاد و ۱۹ نفر را به دلیل تضعیف «تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» تحریم کرد.

اتحادیه اروپا ۹ نهاد و ۱۹ نفر از شهروندان روسیه و اوکراین را که از جدایی‌طلبان شرق اوکراین حمایت می‌کنند، به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد. این‌ها نهادها یا افرادی هستند که بنا به گفته اتحادیه اروپا «تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» را تهدید یا تضعیف می‌کنند.

در جلسه روز ۱۵ فوریه و بیانیه روز ۱۶ فوریه وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، تحریم‌های بیشتر علیه شرکت‌ها، نهادها و افراد روس و اوکراینی که با جدایی‌طلبان شرق اوکراین ارتباط دارند، تصویب شد. ۱۹ شخصیت سیاسی و نظامی دیگر به لیست سیاه اتحادیه اروپا اضافه شدند و به موجب آن در حال حاضر حق سفر به اتحادیه اروپا را ندارند و دارایی‌های آن‌ها در بانک‌های اتحادیه اروپا مصادره شده است.

یک خواننده اوکراینی هم که از جدایی‌طلبان شرق این کشور حمایت معنوی کرده است، به لیست سیاه اتحادیه اروپا اضافه شده است. بیشتر اسامی اما متعلق به نظامیان مشغول به کار در وزارت دفاع روسیه یا نهادهایی است که با نظامیان روس و شرق اوکراین در رابطه اقتصادی هستند.

ژنرال ارکادی باخین، معاون اول وزیر دفاع روسیه و آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع و آندره کارتوپولوف، معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از جمله افرادی هستند که نام آن‌ها در لیست تحریم‌شدگان اتحادیه اروپا دیده می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو این تحریم‌ها را محکوم کرد و گفت که «تحریم‌های جدید به اوضاع اوکراین کمکی نخواهد کرد.»

با اضافه شدن ۲۸ نام جدید به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، مجموع افراد ممنوع از سفر که مسدود شدن دارایی‌هایشان نیز تأیید شده است، ۱۵۱ نفر و مجموعه نهادهای تحریم شده ۳۷ سازمان است.

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا پس از موشک‌باران ۲۴ ژانویه ماریوپول در جنوب اوکراین، تصمیم گرفتند فشار بیشتری به روسیه و حامیان جدایی‌طلبان شرق اوکراین بیاورند. گسترش لیست تحریم‌ها یکی از استراتژی‌هایی بود که در این راستا تأیید شد. در تهاجم موشکی جدایی‌طلبان شرق اوکراین به ماریوپول، ۳۰ نفر کشته شدند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا، لیست تحریم‌های بیشتر را از ۹ فوریه آماده داشتند اما انتشار رسمی آن را تا پایان مذاکرات مینسک ۲ به تعویق انداختند. کشورهای اتحادیه اروپا امیدوار بودند که مذاکرات هفته گذشته در مینسک بین رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در توافق بر سر آتش‌بس موفق باشد. اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در صورت التزام عملی به توافق آتش‌بس، تحریم‌های بیشتر به تعویق خواهند افتاد.

با وجود اینکه فرانسه و آلمان در تاریخ ۱۲ فوریه در پایتخت بلاروس اعلام کردند که روسیه و اوکراین توافق آتش‌بس را بر اساس عقب‌نشینی روسیه از مرزهای اوکراین و تخلیه سلاح‌های سنگین از خط مقدم پذیرفته‌اند، کشورهای بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به التزام روسیه به این توافق شک داشتند.

آتش‌بس در شرق اوکراین قرار بود از تاریخ یک‌شنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن رسمیت بیابد اما در همان روز آتش‌بس، روسیه و اوکراین یکدیگر را به نقض مفاد توافق متهم کردند و جنگ ادامه یافته است.

وزرای خواجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل در روز ۱۵ فوریه، تصمیم گرفتند با توجه به اینکه جنگ همچنان در مرزهای روسیه و اوکراین ادامه دارد، لیست گسترش تحریم‌ها را به طور رسمی منتشر کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.