ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله گروه الشباب به یک هتل در موگادیشو

در پیامی که توسط گروه الشباب منتشر شده، آمده است که این گروه ۲۰ نفر از مقاماتی را که برای دولت‌های خائن کار می‌کرده‌اند، کشته است.

گروه افراطی الشباب در سومالی، امروز جمعه ۲۰ فوریه/ اول اسفند، به هتل مجللی در موگادیشو، پایتخت این کشور حمله کرد.

برخی منابع خبری، شمار کشته شدگان را از قول این گروه، بیش از ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود که برخی از مقامات ارشد دولتی هم در این حمله کشته شده‌اند. شبکه خبری «الجزیره» اما گزارش کرده است که دست‌کم ۱۱ نفر از جمله یک افسر پلیس در جریان این بمبگذاری و تیراندازی کشته شده‌اند.

الشباب در تماسی تلفنی با شبکه الجزیره، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

هتلی که توسط این گروه به آن حمله شده است، در مرکز شهر موگادیشو قرار دارد. در این حمله بخش مرکزی هتل با دو خودروی بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفته است. مقامات پلیس می‌گویند که به دنبال انفجار این دو خودرو، تیراندازی‌‌ سنگینی به سوی ساختمان این هتل صورت گرفته است.

بر اساس خبرهای منتشر شده، معاون شهردار موگادیشو و دو نفر از اعضای مجلس این کشور در میان کشته‌شدگان این حمله هستند. پیش‌تر گفته شده بود که معاون رییس‌جمهور سومالی هم در این حمله جان باخته است، اما سخنگوی دولت این کشور، خبر کشته شدن معاون رییس‌جمهور را تکذیب کرده و گفته که حال او خوب است.

در پیامی که توسط گروه الشباب منتشر شده، آمده است که این گروه ۲۰ نفر از مقاماتی را که برای دولت‌های خائن کار می‌کرده‌اند، کشته است. عبدی عزیز ابو مصعب، سخنگوی شاخه نظامی این گروه گفته است: «این افراد (کشته‌شدگان) در حالی دور  هم جمع شده‌ بودند که فکر می‌کردند از دست "مجاهدین" در امان خواهند بود.»

این گروه افراط‌گرای اسلامی تهدید کرده که حمله‌های بیشتری را علیه مقامات حکومتی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

حمله اخیر الشباب در حالی صورت گرفته است که پلیس نگران ورود اعضای این گروه به داخل هتل بود.

یکی از افسران پلیس حاضر در محل به خبرگزاری رویترز گفته است: «من نگران بودم که مبادا حمله کننده‌ها وارد هتل شده باشند.»

این حمله، دومین حمله به یک هتل در موگادیشو در کمتر از یک ماه گذشته است. ۲۲ ژانویه امسال، در حمله‌ای انتحاری به هتل محل اقامت یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی از ترکیه در موگادیشو که توسط سرنشین یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شده بود، سه نیروی امنیتی سومالیایی کشته شدند.

گروه الشباب در ماه‌های گذشته از چند شهر بزرگ سومالی بیرون رانده شده است اما همچنان برخی از مناطق روستایی را در اختیار دارد.

رهبر ۳۷ ساله الشباب روز اول سپتامبر ۲۰۱۴ و به دنبال حمله پهپادهای آمریکایی به قتل رسید. پنتاگون برای یافتن احمد غودانی، هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

پس از او، «احمد عمر الیاس عبیده» به عنوان رهبر جدید الشباب انتخاب شده است. دولت سومالی برای یافتن این رهبر جدید، دو میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    اوباما و خامنه ای هر دو اصرار دارند که حملات وحشیانه به غیر نظامیان، ربودن زنان و دختران، سر بریدنها و آتش زدن ها، از بلندی پرت کردن،اعدام های دست جمعی، تجاوز و اسیر گیری و ... مربوط به مسلمانها نیست و عده ای قصد دارند اسلام عزیز را بد نام کنند. بر این اساس بوکو حرام، شباب الاسلام، القاعده، النصره، داعش، حزب الله، حماس، چچنی ها، اسلامگرایان کاشغر و ده ها گروه دیگری که از شرق تا غرب عالم در حال ثبت هنر توحش دینی هستند مسلمان نیستند در حالیکه همه آنها درست مثل حزب اللهی های ایران خود را مسلمانترین مسلمانها می دانند و کسی هم نمی تواند بگوید کدام یک برترند. اگر آیات قرآن و سنت پیامبر را که آنها علم کرده اند بررسی کنیم می بینیم همگی پای جای پای مسلمانان صدر اسلام می گذارند و هزار دریا آب کر فضاحت ماجرا را نمی شوید.