ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مبادله اسرا در شرق اوکراین پایان یافت

آمریکا با وجود آشکار شدن اولین نشانه‌های موفقیت مذاکرات «مینسک ۲» و تبادل اسرا، روسیه را به دلیل ادامه درگیری‌ها در دونتسک به تحریم بیشتر تهدید کرد.

آمریکا با وجود آشکار شدن اولین نشانه‌های موفقیت مذاکرات «مینسک ۲» و تبادل اسیران، روسیه را به دلیل ادامه درگیری‌ها در دونتسک  به تحریم بیشتر تهدید کرد.

بسیاری از اسرای اوکراینی در حالی به خانه‌هایشان باز می‌گردند که زخمی‌اند.

یک هفته پس از توافق اوکراین و روسیه بر سر آتش‌بس، دولت اوکراین و شورشیان شرق این کشور، ده‌ها تن از زندانیان جنگی را مبادله کردند. این اولین تبادل اسرا پس از مذاکرات «مینسک ۲» است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین روز شنبه ۲۱ فوریه اسرای جنگی دو طرف را باهم در خط مقدم درگیری‌ها مبادله کردند.

این تبادل به عنوان بخشی توافق آتش‌بس «مینسک ۲» صورت می‌گیرد که مورد حمایت فرانسه، آلمان و سازمان ملل قرار دارد. این اولین بار است که دو طرف درگیری‌ها به یکی از شروط توافق ۱۲ فوریه عمل کرده‌اند.

شورشیان شرق اوکراین خبر داده‌اند که  ۱۳۹ نفر از سربازان اوکراینی را به ارتش این کشور تحویل داده و به ازای آن ۵۲ تن از رزمندگان خود را که در اوکراین زندانی‌اند، پس می‌گیرند.

تبادل در تمام روز شنبه در خط مقدم درگیری‌ها در ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر لوهانسک در اوکراین جریان داشت.

پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، در توئیتر تأیید کرد که «۱۴۰ نفر از قهرمانان اوکراین از اسارت آزاد شده و به خانه‌های خود باز می‌گردند.» یک سرباز اوکراینی هنوز زندانی جدایی‌طلبان است که قرار است در روزهای آتی آزاد شود.

تهدید واشنگتن به اعمال تحریم‌های بیشتر

در هفته‌ای که گذشت، آتش‌بس میان اوکراین و روسیه بارها شکسته شد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در لندن به سر می‌برد، روز شنبه ۲۱ فوریه خبر داد که آمریکا در نظر دارد تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه تصویب کند.

اتحادیه اروپا نیز ۱۶ فوریه تحریم‌های بیشتر علیه شرکت‌ها، نهادها، افراد روس و اوکراینی‌های مرتبط با جدایی‌طلبان شرق اوکراین را تصویب کرد.

جان کری که برای ملاقات با همتای بریتانیای خود، فیلیپ هاموند به لندن رفته است، با لحنی تند از مسکو انتقاد کرد: «روسیه در چند روز گذشته در یک فرآیند کاملاً گستاخانه و بدخواهانه درگیر بوده است. ما نمی‌توانیم اینجا بنشینیم و بگذاریم که  این رفتار بزدلانه با هزینه حاکمیت و تمامیت ارضی یک ملت ادامه یابد.»

یک سخنگوی کرملین در واکنش به تهدید کری به تحریم گفت: «تحریم‌ها نمی‌تواند بحران اوکراین را حل کنند.»

به گزارش بی‌بی‌سی، درگیری‌ها در دونتسک همچنان ادامه دارند و صدای توپخانه و موشک در محوطه اطراف فرودگاه ویران‌شده، به گوش می‌رسد. گزارش‌ها از منطقه در شرق ماریوپول هم نشان می‌دهد که گلوله‌باران بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان ادامه دارد.

اما سازمان «امنیت و همکاری در اروپا»، که تحولات اوکراین را دنبال می‌کند می‌گوید نشانه‌هایی از پیشرفت در مناطق دیگر را شاهد است و درگیری‌ها کاهش یافته‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.