ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیخ‌ الازهر خواهان اصلاحات در آموزش اسلام شد

احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر در یک کنفرانس ضدتروریستی از «تفسیرهای نادرست» از منابع اسلامی که منجر به افراط گرایی و خشونت در میان مسلمانان شده است سخن گفت.

احمد محمد احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر و امام جماعت مسجد الازهر قاهره، در یک کنفرانس ضدتروریستی در عربستان سعودی، خواهان مدرن کردن آموزش اسلام شد.

احمد محمد احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر و امام جماعت مسجد الازهر قاهره

روزنامه «الاهرام» مصر گزارش داده است که این مقام بلندپایه جامعه مسلمانان سنی، شامگاه روز یکشنبه ۲۲ فوريه / ۳ اسفندماه سخنرانی خود را به هنگام گشایش کنفرانس ضدتروریستی در مکه ایراد کرد.

الطیب ۶۹ ساله از گسترش گروه‌های شبه‌نظامی افراطی به نام اسلام و «سوء تعبیر از آموزه‌های دینی» انتقاد کرد و گفت: «دلیل روشنی که من [در این‌باره] می‌بینم، تجمع تاریخی گرایش‌های افراطی است که با تفاسیر فاسد از برخی متون در قرآن کریم و سنت [تعالیم محمد، پیامبر اسلام] رشد کرده‌اند.»

احمد الطیب بر نیاز به «کنترل» بر «هرج و مرج احکام [دینی] علیه دیگر مسلمانان به‌عنوان کافر» تأکید کرد و گفت در غیر این صورت، «هیچ امیدی» برای «امت اسلامی» باقی نمی‌ماند تا وحدت خود را بازیابد.

امام جماعت مسجد الازهر قاهره در همین حال از معرفی یک برنامه آموزشی ویژه برای اصلاح «مفاهیم نادرست و مبهم» از دین اسلام دفاع کرد.

او همچنین عالمان دین اسلام را به یک کنفرانس فراخواند تا به‌گفته وی بر روی ارزش‌های مشترکی که اتحاد مسلمانان را حفظ می‌کنند سرمایه‌گذاری کنند. وی گفت در همین حال مردم هر کشور نیز آموزشی را که خود مایلند دنبال کنند. الطیب این اقدام را راهی برای رسیدن به «ثبات اجتماعی» دانست.

احمد الطیب چندی پیش حکمی صادر کرد که به موجب آن «قتل، به صلابه کشیدن یا قطع کردن دست و پای» شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» (داعش) مجاز دانسته شده بود.

رئیس دانشگاه الازهر در بیانیه‌ای به قتل پرخشونت معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اشاره کرد که توسط گروه «دولت اسلامی» در قفس سوزانده شد. او با بیان خشم خود، شبه نظامیان داعش را «تروریست‌های پست» خواند و آن‌ها را به شیطان نسبت داد.

دانشگاه الازهر، مرکز اصلی علوم اسلامی سنی در جهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.