ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ نتانیاهو به اوباما: طرح جایگزین را ارائه دادم

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید در کنگره آمریکا گفته است تا زمانی که ایران از تهدیدات خود دست برنداشته تحریم‌ها نباید لغو شوند.

نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه ۴ مارس / ۱۳ اسفندماه به انتقادهای باراک اوباما از سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا پاسخ گفت و اعلام کرد که در کنگره طرح جایگزین را ارائه داده است.

بنیامین نتانیاهو: اگر ایران توافق را نقض کرد تحریم‌ها تشدید شوند.

پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما اعلام کرده بود که نخست‌وزیر اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای سیاست جایگزین مناسبی ارائه نداده است. او گفت نتانیاهو سخنان تازه‌ای نزد.

به‌گزارش رویترز، نتانیاهو در پاسخ گفته است: «من طرح جایگزین مناسبی را در سخنان خود در کنگره مطرح کردم که بر اساس آن از یک سو باید سال‌هایی که ایران می‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد طولانی‌تر شود و از سوی دیگر در صورتی که ایران توافق را نقض کرد تحریم‌ها تشدید شوند.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفته است که در کنگره پیشنهاد داده که «تا زمانی که ایران از گسترش تروریسم در جهان دست برنداشته و به همسایگان خود حمله و اسرائیل را تهدید می‌کند، نباید تحریم‌ها را لغو کرد.»

محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در مونترو سوئیس، سومین روز مذاکرات خود برای دستیابی به یک راه‌حل تا پایان ماه مارس را آغاز کردند تا بتوانند در ادامه تا پایان ماه ژوئن به یک توافق نهایی برسند.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده است که در روز دوشنبه ۹ مارس /  ۱۸ اسفند با مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد تا درباره مسائل فنی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره، سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را رد کرد و به‌ویژه تأکید نمود که توافق هسته‌ای با ایران موجب نخواهد شد که این کشور در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نکند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    ظاهرا بخشی از توافق تیم اوباما باز گذاشتن دست پاسداران و سلیمانی برای جانشینی داعش میباشد! ویدیوی دلخراشی که در اینترنت منتشر شد نشان می‌دهد نیروهای عراقی پس از ورود به استان دیالی یک کودک ۱۱ ساله را به رگبار مسلسل بسته و او را اعدام می‌کنند. در این فیدیو این کودک در حالی دیده می‌شود که با دست‌های بسته بر روی زمین نشسته و شماری از عراقی در منطقه‌ای نامعلوم دور او حلقه زده، سپس اسلحه‌های خود را به سوی سر او نشانه رفته او را اعدام می‌کنند. مصطفی سعدون مدیر دیدبان حقوق بشر عراق به تلویزیون «العربیه الحدث» در این باره گفت نیروهایی که در این ویدیو دیده می‌شوند نیروهای عراقی هستند و مکان حادثه بخش شرقی استان دیالی است. این فعال حقوق بشر عراقی ضمن محکومیت این رفتار وحشیانه نسبت به یک کودک نابالغ توسط نیروهای عراقی افزود: «این کودک در جنگ علیه ارتش عراق و غیر نظامیان دست داشته، اما این مساله نمی‌تواند اعدام او را به این شیوه توجیه کند، زیرا همه قوانین بین المللی و عراقی به هیچکس اجازه نمی‌هد تا یک کودک صغیر زیر سن را اعدام کند.» وی در پایان مصاحبه خود با تلویزیون الحدث گفت: «این کودک نخست می‌بایست بازداشت و سپس برای محاکمه قانونی تحویل مقامات قضایی می‌شد، تا آن‌ها به نوبه خود او را به یکی از مراکز بازپروری بسپارند، نه اینکه به این گونه مورد شکنجه قرار گرفته و اعدام شود.» روز دوشنبه ۳۰‌هزار تن از نیروهای ارتش، پلیس، گروه‌های شبه‌نظامی شیعه و برخی عشایر سنی، بزرگ‌ترین حمله علیه شبه‌نظامیان گروه تندروی داعش را از زمان تصرف مناطق وسیعی از عراق توسط آن‌ها آغاز کردند. هدف از این حمله باز پس گیری شهر تکریت است. ژنرال دمپسی فرمانده امریکایی  گفت یک سوم نیروهای شرکت کننده در عملیات تکریت از لشکر پنجم ارتش عراق هستند و دو سوم دیگر را نیروهای بسیج مردمی تشکیل می‌دهند؛ شبه‌نظامیان شیعه‌ای که با حمایت ایران سازماندهی شدند!!

  • nader

    فاكس نيوز : بخش اعظم توانمندى اتمى رژيم در زمان دولت اوباما محقق شده است!

  • faryad

    پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر>> پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد که عربستان همزمان با نزدیک شدن رژیم ایران و 5+1 به توافق، به دنبال رسیدن به همکاری‌های راهبردی در حوزه تسلیحات هسته‌ای با پاکستان است.

  • nasim

    نتانیاهو: حکومت ایران در کشورهای همسایه اش مداخله می‌کند و بر 4 پایتخت عربی چیره شده است. قبل از برداشتن هر تحریمی باید اول ازحکومت ایران بخواهیم تا از مداخله در کشورهای همسایه اش دست بردارد. ایران باید تروریسم جهانی را پشتیبانی نکند و به تهدیدهای خود علیه اسراییل پایان دهد. با ادامه فشار ها بر این رژیم درمانده، ما می توانیم طومار برنامه اتمی ایران را برای همیشه ببندیم. این توافق بدی است، و ما بدون آن وضعیت بهتری خواهیم داشت

  • بهنام

    اگر همین طور پیش برود ، ممکن است روزی به جایی برسیم که آمریکا و اروپا به رژیم ننگین ایران بگویند باید دولت اسرائیل را هم به رسمیت بشناسید تا تحریمها را برداریم . آنوقت است که قیافه ولی امر دزدان جهان و برادران مفسد قاچاقچی واقعآ دیدنیست .

  • حمید

    حکایت میمون است که جای دوست را نشان میدهد!