ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بازداشت مصطفی عزیزی، تهیه‌کننده تلویزیون ایران

مصطفی عزیزی به اتهام توهین به رهبر، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی بازداشت و به انفرادی‌های بند۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.

مصطفی عزیزی، یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان تلوزیون دولتی ایران، از ۱۲ بهمن ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد. او به توهین به رهبر ایران، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی متهم شده است.

مصطفی عزیزی

منابع حقوق بشری در روزهای گذشته گزارش کردند که مصطفی عزیزی پس از بازداشت به انفرادی‌های بند دو الف زندان اوین منتقل شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است که عزیزی پس از تحمل حدود یک ماه انفرادی در بند دو الف زیر نظر سپاه پاسداران، اواسط اسفند ماه سال گذشته به بند هشت سالن هفت زندان اوین منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، مصطفی عزیزی مقیم کشور کاناداست. او یک ماه پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده‌اش، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این منبع که خواسته است نامش فاش نشود، به هرانا گفته است: «قاضی رسیدگی کننده به پرونده او، قاضی صلواتی تعیین شده است.»

مصطفی عزیزی از سال ۱۳۶۵، نویسنده و سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو ایران بود. سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما هم در آن زمان بر عهده او بود. همکاری او با تلویزیون به عنوان تهیه‌کننده نیز از همین زمان آغاز شد.

او در دهه‌ ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، مسابقه‌ «تلاش» و مجموعه‌ تلویزیونی «مسافر» و «راه بی‌پایان» را برای تلویزیون دولتی ایران تهیه کرد که از برنامه‌های پربیننده‌ آن زمان بودند.

زندانی محروم از دارو

یکی از زندانیان بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج، با وجود بیماری شدید از امکانات پزشکی محروم مانده است. او از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق است که سال ۱۳۶۴ توسط گاز خردل مجروح شده است.

یکی از نزدیکان این زندانی که به گفته منابع پیگیر اخبار زندانیان ایران، رستم باقری نام دارد، گفته است که او در تاریخ ۱۷ دی ماه سال ۹۳ بازداشت شده است.

به گفته این فرد آگاه، مأموران به خانه رستم باقری ریخته‌اند و او را به اتهام استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری لباس نظامی در خانه، بازداشت کرده‌اند.

او از ۱۷ دی ماه تا‌کنون در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد و تا به حال دادگاهی برای رسیدگی به اتهام‌هایش تشکیل نشده است.

رستم باقری باید به صورت مرتب از پنج نوع قرص کمیاب استفاده کند که بهداری زندان این دارو‌ها را در اختیارش قرار نداده است.

گفته شده که او از مدتی قبل، به دلیل بیماری پوستی ناشی از شیمیایی شدنش، خونریزی پوستی دارد اما رسیدگی خاصی به وضعیت او نشده است.

بی‌توجهی به نیازهای پزشکی زندانیان بیمار در طول سال گذشته بارها و بارها خبرساز شد و تا آخرین روزهای سال نیز ادامه داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.