ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مسلحانه به دفتر حزب «عدالت و توسعه» در استانبول

مردان مسلح پرچم ترکیه با نشان «شمشیر» را در حزب اردوغان به اهتزار درآوردند. نیروهای امنیتی یکی از دو مرد مسلح را بازداشت کردند. از سرنوشت دیگری اطلاعی در دست نیست.

دو مرد مسلح به دفتر حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول حمله کردند. مردان مسلح پرچم ترکیه با نقش «شمشیر» را از پنجره به اهتزار درآوردند. نیروهای امنیتی یکی از مردان مسلح را بازداشت کردند. از سرنوشت دیگری اطلاعی در دست نیست.

یکی از مردان مسلح پس از حمله به دفتر حزب عدالت و توسعه در استانبول

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که دو مرد مسلح در حمله به دفتر حزب عدالت و توسعه در استانبول خساراتی به عمارت هفت طبقه وارد کردند، شیشه چند پنجره را شکستند و پرچم ترکیه را با نقش شمشیر به اهتزار درآوردند.

نیروهای امنیتی دفتر حزب رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در استانبول را محاصره کرده‌اند. چند آمبولانس هم به این محل اعزام شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دوغان نیروهای امنیتی موفق شدند یکی از مردان مسلح را بازداشت کنند. از سرنوشت دیگری اطلاعی در دست نیست. همچنین هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

حزب عدالت و توسعه که توسط رجب طیب اردوغان بنیان گذاشته شده، از سال ۲۰۰۲ بر ترکیه حکومت می‌کند. در حال حاضر حزب حاکم ترکیه مانند احزاب دیگر در تدارک تبلیغات انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ترکیه است.

بازداشت ۲۲ دانشجو

روز گذشته (سه‌شنبه ۳۱ مارس) دو تن از اعضای گروه رادیکال چپ «جبهه انقلابی آزادی‌بخش خلق» یک دادستان را در استانبول به گروگان‌ گرفتند. گروگانگیران مسلح خواهان اعتراف و محاکمه مأموران پلیس ترکیه بودند که در قتل نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام برکین الوان در جنبش «گزی» دست داشتند. مأموران امنیتی گروگان‌گیران را به قتل رساندند و دادستان هم در اثر جراحاتی که به او وارد شده بود شامگاه گذشته در بیمارستانی در استانبول درگذشت.

مردان نقاب‌دار پرچم‌ها و نشان‌های خود را در دفتر دادستان نصب کرده و با آن‌ها عکس گرفته بودند.
گروگان‌گیران مسلح با انتشار این تصاویر اعلام کردند که این عملیات را برای محاکمه عاملان قتل برکین الوان انجام داده‌اند.

مأموران امنیتی ترکیه روز گذشته، همزمان ۲۲ دانشجو چپ‌گرا را در آنتالیا بازداشت کردند. خبرگزاری دوغان گزارش داده است که نشانه‌هایی وجود دارد که بازداشت‌شدگان عملیاتی مشابه عملیات گروگان‌گیری در استانبول طراحی کرده بودند.

حمله مسلحانه به دفتر حزب «عدالت و توسعه» در استانبول

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.