ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در‌خواست روسیه و صلیب سرخ جهانی برای توقف جنگ در یمن

روسيه خواستار ارائه پيش‌نويس قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل شده است تا بر اساس آن حمله‌های هوايی معلق شود و غير نظامی‌ها و ديپلمات‌ها از يمن خارج شوند.

روسيه و صليب سرخ جهانی، یک‌شنبه پنجم آوريل/ ۱۶ فروردين، خواستار توقف فوری، تخليه غير نظاميان و انتقال کمک‌های بشر دوستانه به یمن شدند.

اين درخواست پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز حمله‌های گروه ائتلاف به رهبری عربستان به سازمان ملل ارائه شده است. در اين حمله‌ها صدها نفر از مردم عادی کشته شده‌اند.

روسيه خواستار ارائه پيش‌نويس قطعنامه از سوی سازمان ملل شد تا بر اساس آن حمله‌های هوايی معلق شود و غير نظامی‌ها و ديپلمات‌ها از يمن خارج شوند.

همزمان کميته بين‌الملل صليب سرخ نیز خواستار توقف فوری جنگ برای ارائه کمک‌های پزشکی در يمن شد.

ماری کلیر فیجاری، سخنگوی صلیب سرخ گفته است که هیچ راهی برای فرستادن کمک‌های پزشکی به یمن نداریم. او گفته است: «سه محموله کمکی ما نتوانستند به يمن برسند.»

کميته جهانی صليب سرخ در بيانيه‌ای اعلام کرده است: «همه راه‌های هوايی، زمينی و دريايی بايد بدون تأخير به مدت دست‌کم ۲۴ ساعت باز شوند.»

سازمان ملل متحد می‌گويد که در دو هفته گذشته بيش از ۵۰۰ نفر در يمن کشته شده‌اند و نزديک به ۱۷۰۰ تن نيز مجروح شده‌اند. ساکنان عدن می‌گويند تمام مناطق اين بندر جنوبی در دو روز گذشته بدون آب و برق بوده است.

در اين شرايط، هيچ نشانه‌ای از توقف جنگ وجود ندارد.

کشتی‌های عربستان به خط مقدم جنگ پیوستند

ساکنان عدن می‌گويند علاوه بر حمله‌های هوايی، کشتی‌های عربستانی نیز در حمايت از عبد ربه منصور هادی، مواضع حوثی‌ها را بمباران می‌کنند.

وفاداران به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فراری یمن، جمعه سوم آوريل در درگيری شديدی توانستند حوثی‌ها را از مقر کاخ رياست جمهوری عقب براند، اين پيروزی برای آنها در چند ماه اخير کم‌نظير بوده است.

هواپيماهای جت عربستان دیروز با بمباران عدن نقش «چتر نجات» را برای وفاداران عبد ربه منصور هادی داشتند. يک سخنگوی نظامی از ائتلاف عربستان گفت که نيروهای ما در حال ارائه پشتيبانی لجستيکی برای مبارزان هادی، رئيس‌جمهوری فراری يمن‌اند.

درخواست برای حمله زمینی

خالد احمد سيف‌، از نیروهای وفادار به منصور هادی گفت که نيروهای ائتلاف بايد جنگ زمينی خود را در اسرع وقت آغاز کنند چرا که حوثی‌ها یک «نسل کشی» تمام عیار به راه انداخته‌اند.

در اواخر وقت شنبه گذشته، نيروهای حوثی پس از درگيری‌های شديد وارد منطقه مرکزی «موالا» در عدن شدند.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی گفته است که در حمله‌های هوايی گروه ائتلاف، ۱۰۰ هواپيما از عربستان، ۳۰ هواپيما از امارات، ۱۵ هواپيما از بحرين و ۱۰ هواپيمای جنگی از قطر شرکت دارند.

همچنين خبرها حاکی از آن است که پنج‌شنبه گذشته،  بندر «مکلا» به دست شاخه القاعده يمن افتاد. بسياری از زندانيان و برخی از اعضای برجسته القاعده پس از تسخير اين شهر از زندان فرار کرده و دست به غارت بانک‌ها زده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.