ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی هاشمی: چرا باید به حکم دادگاه اعتراض کنم؟

وکيل مدافع مهدی هاشمی می‌گوید که موکلش تاکنون به حکم حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمت اعتراض نکرده است.

محمود عليزاده‌ طباطبايی، وکيل مدافع مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است که برای اعتراض به حکم قضائی صادرشده علیه موکلش هنوز تصميمی نگرفته‌اند.

مهدی هاشمی

عليزاده‌ طباطبايی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم ضمن بیان این‌که هنوز برای اعتراض به حکم صادره علیه مهدی هاشمی مهلت دارند، گفته است: «هنوز تصميمی برای اعتراض نگرفته‌ايم.»

عليزاده طباطبايی گفته است: «هرچه با مهدی هاشمی صحبت می‌کنم می‌گويد که وقتی قرار است رسيدگی دستوری باشد چرا بايد اعتراض کنيم؟»

وکیل مهدی هاشمی خبر داده است در گفت و گوی صبح روز دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه با موکلش، مهدی هاشمی گفته است: «وقتی قرار است از بالا دستور دهند فلان حکم صادر شود، چرا بايد اعتراض کنيم؟»

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، به استناد ماده سوم «قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری»، مهدی هاشمی را به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است.

در پی انتشار این خبر، خبرگزاری فارس نوشت که مهدی هاشمی در مجموع به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، اما دفتر غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، این خبر را تکذیب کرد.

محمد مقيسه چندی پيش در گفت‌وگو با خبرگزاری ميزان از اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه انقلاب خبر داده بود که وحيد ابوالمعالی، ديگر وکيل مهدی هاشمی، این خبر را تکذيب کرد.

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، بهمن سال گذشته مدعی شد که مهدی هاشمی علاوه بر گرفتن پنج میلیون دلار رشوه از شرکت «استات‌اویل»، در کشته شدن عباس یزدان‌پناه، تاجر ایرانی- انگلیسی و مدیر شرکت «هورتن» هم دست داشته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، درباره پرونده فرزندش مهدی هاشمی گفته بود که بدون هیچ دلیلی برای او پرونده درست کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی همچنین گفته بود: «قضیه استات‌اویل قبلاً سه‌ بار مطرح شده و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.»

مهدی هاشمی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ایران مقیم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد. او روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه همان سال با سپردن وثیقه آزاد شد. در چند ماه گذشته چندین جلسه محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    میلیاردها دلار خوردم و زندان هم نمیروم چرا اعتراض کنم ؟

  • faryad

    با یک اشاره ددی ۱۵ سال زندان دودشد!

  • رضا

    راست میگه چرا اعتراض کنه نه جای اعتراضی داره نه به اعتراضش جواب میدن چون این آش رو باباش سال 67 براش پخت