ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی علیه سگ‌کشی در شیراز

در پی انتشار خبر سگ‌کشی در شیراز با تزریق اسید، شماری از اعضای انجمن‌های حمايت از حيوانات و دوستداران محيط زيست این اقدام را محکوم کرده و خواهان مجازات عاملان آن شدند.

با انتشار خبر سگ‌کشی در شیراز از طریق تزریق اسید، اعضای انجمن‌های حمايت از حيوانات و دوستداران محيط زيست در این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند. آن‌ها می‌گویند کسانی را که در این سگ‌کشی شرکت کرده‌اند، می‌شناسند.

تجمع شماری از اعضای انجمن‌های حمايت از حيوانات و دوستداران محيط زيست علیه سگ‌کشی با اسید در شیراز.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، معترضان به سگ‌کشی در شیراز تجمع خود را پنج‌شنبه ۲۷ فروردين‌ ماه در مقابل اداره کل حفاظت محيط زيست استان فارس برگزار کرده‌اند.

معترضان خواهان شناسایی و مجازات عاملان کشتار سگ‌ها شدند.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ ماه فیلمی را از یک فعال مدافع حقوق حیوانات منتشر کرد که در آن چهار نفر در شهرک صنعتی شيراز در کنار خودروهای خود، سگ‌ها را به نوبت با تزریق اسید می‌کُشند. در کنار خودروها چندین لاشه سگ دیده می‌شود و سگی که به آن اسید تزریق می‌شود مدام ناله می‌کشد.

این فعال مدافع حقوق حیوانات گفته است که پیمانکاران شهرک صنعتی شيراز با این روش غیر‌انسانی سگ‌ها را می‌کشند و در ازای ارائه هر لاشه، ۱۵ هزار تومان دريافت می‌کنند.

این فیلم به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اعتراض مدافعان حقوق حیوانات و طرفداران محیط زیست را برانگیخت.

با این حال تاکنون هیچ یک از ارگان‌های دولتی در این شهر مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته‌اند.

شناسایی عاملان کشتار سگ‌ها

معترضان به این سگ‌کشی در تجمع خود گفته‌اند افرادی که دست به چنین کاری زده‌اند می‌شناسند و محل آنان را شناسايی کرده‌اند و دسترسی به اين افراد برای مجازات کردن آن‌ها کار دشواری نيست.

سگ‌کشی با تزریق اسید در شهرک صنعتی شيراز

يکی از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی نام و شماره تلفن عاملان این سگ‌کشی را اعلام کرده و گفته است: «محل فعاليت آن‌ها را می‌دانم و اطلاع دارم که اين افراد برای تحويل هر لاشه سگ چقدر پول می‌گيرند.»

انجمن حمايت از حيوانات ايران نيز در گزارشی نوشته است: «عاملان این سگ‌کشی دو برادر هستند که به‌عنوان پرورش‌ دهنده و فروشنده سگ در شيراز فعاليت می‌کنند. اين اشخاص در برهه‌های مختلف با شهرداری شيراز برای جمع‌آوری و کشتار سگ‌ها همکاری‌ داشته‌اند.»

انجمن حمايت از حيوانات ايران کزارش داده است که در رویداد اخير مديران شهرک صنعتی طبق قراردادی جمع‌آوری و انتقال سگ‌ها را در قبال دريافت ۱۵ هزار تومان به ازای هر سگ به اين اشخاص  واگذار کرده است.

سگ‌ها توسط اين اشخاص جمع‌آوری شده و به محلی که در جاده باغ‌وحش شيراز در اختيار دارند منتقل شده و با تزريق کشته می‌شوند. به‌ گفته این انجمن، فيلم پخش شده نيز توسط يکی از کارگران شهرک صنعتی که در انتقال سگ‌ها همکاری کرده، گرفته شده است.

معترضان به سگ‌کشی همچنین در تجمع خود اعلام کردند که در شيراز و در منطقه برمشور سگ‌ها را يک هفته بدون آب و غذا نگه می‌دارند تا تلف شوند. آن‌ها گفتند در این منطقه سگ‌های بزرگتر سگ‌های کوچکتر را می‌خوردند و کسی به اين موضوع اعتراض نمی‌کند.

نمايندگان معترضان خواستار آن شدند که پناهگاه مناسبی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شيراز درست شود.

کسی مسئولیت نمی‌پذیرد

در این تجمع حسين‌علی ابراهيمی کارنامی، مديرکل حفاظت محيط زيست استان فارس در میان معترضان به سگ‌کشی حاضر شد و گفت: «وظيفه معدوم‌سازی و نظارت بر نحوه معدوم‌سازی به عهده محيط زيست نيست و در اين زمينه کارگروه ويژه شهرستانی و استانی تصميم می‌گيرد.»

تجمع شماری از اعضای انجمن‌های حمايت از حيوانات و دوستداران محيط زيست علیه سگ‌کشی با اسید در شیراز.

او گفت که حفاظت محيط زيست استان فارس نیز با چنین «روش‌های غيرانسانی و غيراخلاقی معدوم‌سازی سگ‌ها» مخالف است اما هیچ نهاد دولتی را در این زمینه متهم نمی‌کند.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان فارس اصالت فیلم منتشر شده را مورد سئوال قرار داده و گفته است «رسانه‌های بیگانه» و برخی افراد می‌خواهند «از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.»

ابراهيمی کارنامی وعده داد که نظرات معترضان را در «کارگروه معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد» که حفاظت محيط زيست استان فارس نیز عضو آن است، مطرح کند.

معترضان گرچه به تجمع خود پایان دادند اما گفتند که تا رسیدن به نتیجه مورد نظرشان به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.

کشتار حیوانات و به‌ ویژه سگ‌های ولگرد به‌‌ وسیله اسلحه از سال ١٣٨٨ ممنوع شد تا بر اساس «دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد»، زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و واگذاری، جایگزین روش‌های خشونت‌آمیز پیشین شود. همچنین در صورت زنده‌گیری سگ ولگرد بیمار و عدم امکان درمان و واگذاری، باید «مرگ با ترحم» انجام شود.

بر اساس این دستورالعمل، رئیس کار گروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در هر شهرستان، فرماندار آن شهرستان است و اجرای دستور‌العمل نیز بر عهده شهرداری شهرستان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.