ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت یمن از شورای امنیت درخواست حمله زمینی کرد

دولت کنونی یمن از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای جلوگیری از پیشروی شیعیان حوثی نیروی نظامی زمینی به این کشور بفرستد.

دولت کنونی یمن در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از پیشروی شیعیان حوثی، نیروی نظامی زمینی به این کشور بفرستد.

بر اساس آمار سازمان ملل، از آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر کشته و دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، خالد یمنی، سفیر یمن در سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت نوشته است: «ما جامعه جهانی را فرامی‌خوانیم به سرعت با نیروهای زمینی برای نجات یمن، به‌ویژه نجات شهرهای عدن و تعز، وارد عمل شوند.»

شیعیان حوثی مورد حمایت ایران بخش‌های بزرگی از خاک یمن را در اختیار دارند و پیشروی‌های آن‌ها موجب شده تا عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور این کشور به عربستان بگریزد.

درخواست سفیر یمن از شورای امنیت در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان همچنان به حملات خود به خاک یمن ادامه می‌دهند و روز یکشنبه گذشته اعلام شد که گروهی از نیروهای زمینی این ائتلاف در عدن مستقر شده‌اند.

نیروهای شیعیان حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن تلاش دارند تا بندر عدن را به‌طور کامل در اختیار گیرند. به‌گفته سفیر یمن در سازمان ملل «شبه‌نظامیان هر چیزی را که در عدن حرکت کند هدف خود قرار می‌دهند» و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از «این نقض وحشیانه قانون در برابر مردم بی‌دفاع سند جمع‌آوری می‌کنند.»

روز چهارشنبه (۶ مه/۱۶ اردیبهشت) ده‌ها غیرنظامی برای فرار از درگیری‌های نظامی به دریا گریختند اما در آن‌جا هدف نارنجک‌ها قرار گرفته و کشته شدند. یک مقام پزشکی در عدن گفت ۳۲ کشته و ۶۷ زخمی به بیمارستان‌های شهر منتقل شدند. مقام‌های مسئول شیعیان حوثی را مسئول این کشتار می‌دانند.

بر اساس آمار سازمان ملل، از آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر کشته و دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر به دلیل ترس از خشونت‌ها گریخته و آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    فتنه جمهوری ننگین اسلامیک در حال جهانی شدن است . البته این فتنه عوارض زیادی هم در آینده برای کشور به ارمغان خواهد آورد .