ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناوگان هوایی ایران صاحب ۹ ایرباس جدید شد

هشت ایرباس ۳۴۰ و یک ایرباس ۳۲۱ وارد ناوگان هوایی ایران شده‌اند. وزیر راه و ترابری گفت تعداد صندلی‌های هواپیماهای کشور با خرید این ایرباس‌ها به ۴ هزار می‌رسد.

هشت ایرباس ۳۴۰ و یک ایرباس ۳۲۱ به ناوگان هوایی ایران اضافه شده‌اند. وزیر راه و ترابری گفت تعداد صندلی‌های هواپیماهای کشور با ورود این هواپیماها به ۴ هزار می‌رسد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمای کشوری از ورود ۹ فروند هواپیمای ایرباس به فرودگاه‌های ایران خبر داد. خبرگزاری «ایسنا» به نقل از حمید حبیبی نوشت که خرید این ایرباس‌ها با حمایت وزیر راه و ترابری و پیگیری یکی از ایرلاین‌های داخلی انجام گرفته است.

ورود این ایرباس‌ها به ایران، روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت اعلام شد. عباس آخوندی، وزیر راه و ترابری ایران گفت که با احتساب این هواپیماها، میانگین سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور یک‌سال کاهش یافته و به ۱۹ سال رسیده است. ایرباس" ۳۴۰  برای پرواز در مسیرهای دور به کار گرفته می‌شود.

روشن نیست ۹ ایرباس خریداری شده، از چه کشوری تهیه شده‌اند. هم‌چنین نام ایرلاینی که هماهنگ‌کننده این خرید بوده، اعلام نشده است.

علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در مرداد ۱۳۹۳ گفته بود از میان ۲۵۱ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی ایران، ۱۰۸ فروند زمین‌گیر هستند. جهانگیری افزوده بود که ارتقای ناوگان هوایی کشور به دستکم ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد.

احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهر‌سازی نیز در همین زمان گفته بود که میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۰ سال است و از انجام اولین پرواز هوایی در ایران در سال ۱۲۹۲، دو هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را در سوانح هوایی نظامی و غیرنظامی از دست داده‌اند.

ممنوعیت فروش هواپیماهایی که از عمر ساخت ‌آنها ۱۵ سال کمتر می‌گذرد، جزیی از تحریم‌های اقتصادی جاری علیه ایران است.

در آذر ۱۳۹۳ و پس از چند مورد سقوط هواپیماهای آنتونف (ساخت اوکراین)، وزارت راه و ترابری ایران، واردات هواپیماهایی با عمر بیش از ۱۵ سال را ممنوع کرد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به خبرگزاری «ایسنا» گفته است: «با وجود قول‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای لغو محدودیت‌ها داده‌اند، این ۹ فروند هواپیمای جدید با استفاده از توان یکی از ایرلاین‌های داخلی وارد کشور شده و برای جلوگیری از ایجاد محدودیت‌های بیشتر تمام مذاکرات مربوط به ورود آنها به شکل چراغ خاموش پیگیری شد.»

فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران قبلا اعلام کرده بود که پس از توافق اولیه ژنو، ایران سه قرارداد با شرکت بوئینگ امضا کرده که به گفته او شامل یک قرارداد جدید و دو تمدید قرارداد است و تا اواسط تیرماه ۱۳۹۴ اعتبار دارند. کلیه هواپیماهای بوئینگ ایران متعلق به دوران پیش از انقلاب هستند و از عمر آنها دستکم ۳۶ سال می‌گذرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.