ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک‌های بشردوستانه به خاک یمن رسید

پس از هفت هفته حمله هوایی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان به یمن، با برقراری آتش‌بس پنج روزه، نخستین کمک‌های بشردوستانه روز چهارشنبه ۱۳ ماه مه به خاک یمن رسیدند.

پس از هفت هفته حمله هوایی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان به یمن، با برقراری آتش‌بس پنج روزه، نخستین کمک‌های بشردوستانه روز چهارشنبه ۱۳ ماه مه به خاک یمن رسید.

یمنی‌ها از آتش‌بس موقت به‌منظور دستیابی به مواد اولیه زندگی بهره می‌برند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، توزیع کمک‌ها با ارسال محموله سوخت با یک کشتی اجاره‌ای توسط برنامه جهانی غذا (WFP) آغاز شد. این کشتی روز یکشنبه در بندر حدیده در دریای سرخ لنگر انداخته بود.

در صنعا مردم با امید به پر شدن مخازن سوخت با خودروهای خود در پمپ بنزین‌ها جمع شده‌اند.

ایران گفته است که کشتی حامل کمک‌های انسانی این کشور در راه حدیده است. پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که ایران باید کمک‌های ارسالی خود را به سازمان ملل بسپارد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز گفت که ایران به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه نمی‌دهد کشتی‌های حامل کمک‌های انسانی این کشور به یمن را بازرسی کنند.

مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز هشدار داد که در صورت ایجاد مزاحمت برای کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی به یمن، «آتشی به‌پا می‌شود که مهار آن از دست عربستان و آمریکا خارج است.»

در همین حال ملک سلمان، پادشاه عربستان اعلام کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه این کشور به یمن را دو برابر کرده و آن را به ۵۴۰ میلیون دلار رسانده است. همچنین در ریاض یک مرکز اقدامات امدادی و انسانی برای یمن به نام ملک سلمان دایر شده است که کمک‌ها به این کشور را سازماندهی می‌کند.

آتش‌بس از ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۱۲ ماه مه / ۲۲ ارديبهشت به‌وقت گرینویچ آغاز شد. اگرچه عربستان گفته است از سوی یمن به مناطق جنوبی این کشور شلیک شده اما به‌نظر می‌رسد که آتش‌بس به‌شکل عمومی از سوی دو طرف رعایت شده است.

نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان از ۲۶ مارس / ۶ فروردين حملات هوایی خود به خاک یمن را آغاز کردند تا مانع از پیشروی شیعیان حوثی مورد حمایت ایران در این کشور شوند.

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی از آغاز این حملات تاکنون یک‌هزار و ۵۷۸ نفر کشته و شش هزار و ۵۰۴ نفر زخمی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    آقای علی‌ خامنه‌ای و دیگر همدستان ایشان در استبداد ولایت مطلقه فقیه! آیا خبر دارید بعضی‌ از مناطق ایران کمبودها بیداد می‌کند! شما که برای کمک به اهالی سوریه و لبنان، و یمن، .. اینقدر دلسوز هستید!! ملت ایران چه بدی به شما ظالمان کرده که از ثروت خودش برای رفع کمبودهایش محروم شده! خدا شما کافران را نیامزرد! شاد باشید. حمید