ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پخش پیش‌پرده فيلم‌های سينمايی ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع شد

پیش از این، سخنگوی ارشاد فیلمسازان ایرانی را تهدید کرده بود که اگر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شود با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ اکنون در بخشنامه‌ای این کار ممنوع شده است.

پیش از این، سخنگوی وزارت ارشاد فیلمسازان ایرانی را تهدید کرده بود که چنان‌چه فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شود با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ اکنون به‌شکل رسمی در بخشنامه‌ای این کار ممنوع اعلام شده است.

رضا عطاران و ترانه علیدوستی در فیلم «استراحت مطلق» ساخته علیرضا کاهانی ـ تلویزیون دولتی ایران تبلیغ این فیلم را پخش نکرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا فرجی، مديرکل سينمای حرفه‌ای روز دوشنبه ۲۸  اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به کليه دفاتر تهيه و پخش فيلم سينمايی اعلام کرد که پخش پیش‌پرده‌های سينمايی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

در این بخشنامه آمده است: «با توجه به وجود مواد قانونی و نيز به‌منظور اجرای سياست‌های فرهنگی و هنری سازمان سينمايی و مطابق با اهداف عاليه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنان استفاده از ماهواره ممنوع است و نمايش هرگونه فيلم سينمايی ايرانی، تيزر و آنونس فيلم‌های سينمايی ايرانی از طريق شبکه ماهواره‌ای غيرمجاز فارسی‌زبان، منع قانونی دارد.»

بخشنامه تأکید کرده است که اگر دفاتر تهيه و پخش فيلم سينمايی مغاير ضوابط و مقررات اعلام شده عمل کنند، در برابر اقدام خود پاسخگو خواهند بود.

پیش از این حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: «هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر به این کار مبادرت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به‌گفته نوش‌آبادی شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور که سابقه عناد با نظام را دارند، هیچ مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی ندارند و «اگر اثبات شود هنرمندان در این تبلیغات با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.»

این سخنان سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به پخش تیزر فیلم «استراحت مطلق» آخرین ساخته علیرضا کاهانی در شبکه تلویزیونی «جم تی وی» بیان شد.

تلویزیون دولتی ایران از پخش پیش‌پرده تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی به این دلیل که این فیلم حاوی پیام مورد نظر مسئولان صدا و سیما نیست سر باز زد. پس از آن دست‌اندرکاران این فیلم از طریق شبکه‌های اجتماعی از مردم خواستند با انتشار عکس‌هایی با مضمون «استراحت مطلق تبلیغات تلویزیونی ندارد» به تلویزیون دولتی ایران اعتراض کنند. هم‌زمان شبکه «جم تی وی» تیزر این فیلم را در پرببینده‌ترین ساعت روز، در بین سریال ترکی «فاطما گل» پخش کرد و «استراحت مطلق» در مدت اندکی بیش از یک میلیارد تومان فروش کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    خودشان هم خوب میدانند که هیچکس با قوانین مسخره و دست و پا گیر آنان موافق نیست و هیچ محلی برای اعراب ندارد . با اینگونه کارها آبروی نداشته خود را بیشتر میبرند و به هیچوجه نمیتوانند جلو پیشرفت تکنولوژی ماهواره را بگیرند .