ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۵ هزار نفر از رمادی گريخته‌اند

بر اساس آمار سازمان ملل، با حمله «دولت اسلامی» (داعش) به رمادی و تسخیر آن، ۲۵ هزار نفر از ساکنان آن، شهر را ترک کرده‌اند. شبه‌نظامیان شیعه آماده شده‌اند تا رمادی را بار دیگر فتح کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل، با حمله «دولت اسلامی» (داعش) به رمادی و تسخیر آن، ۲۵ هزار نفر از ساکنان آن، شهر را ترک کرده‌اند. شبه‌نظامیان شیعه آماده شده‌اند تا رمادی را بار دیگر فتح کنند.

به‌گفته سازمان ملل، بیشتر کسانی که از رمادی گریخته‌اند در راه بغداد هستند.

به‌گفته سازمان ملل، بیشتر کسانی که از رمادی گریخته‌اند در راه بغداد هستند. سازمان ملل و نهادهای کمک‌رسانی، توزیع مواد غذایی، آب و دارو در میان آوارگان را آغاز کرده‌اند.

لیز گراند، هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل در عراق می‌گوید هزاران نفر در حال حاضر مجبورند شب را در هوای آزاد به‌ سر کنند برای این‌که سرپناهی ندارند.

او افزود: «اگر امکانات مالی داشته باشیم می‌توانیم کمک‌های بیشتری کنیم.»

سازمان ملل و نهادهای کمک‌رسانی به بیش از ۲/۵ میلیون آواره در عراق کمک می‌کنند. با این حال به‌گفته سازمان ملل بودجه برای این منظور محدود است. در ماه ژوئن گذشته ۵۶ برنامه بهداشتی متوقف شدند و در ماه ژوئیه تأمین مواد غذایی قطع شد.

شبه‌نظامیان شیعه آماده حمله به رمادی

از سوی دیگر شبه‌نظامیان شیعه جنگجویان خود را برای بازپس گرفتن رمادی بسیج کرده‌اند. به‌گفته شورای استان انبار عراق، حدود سه هزار نفر از نیروهای شبه‌نظامی شیعه وارد یک پایگاه نظامی در شرق رمادی شده‌اند.

به‌ دلیل سنی بودن اهالی این استان، استفاده از مبارزان شیعه، بسیار بحث‌بر‌انگیز بوده است. شیعیان در آزادسازی شهر تکریت از دست نیروهای داعش در ماه مارس نقش داشتند. تکریت نیز شهری سنی‌نشین است. با این حال پس از آزادسازی تکریت گزارش‌هایی از غارت و حمله به سنی‌ها توسط شیعیان در این شهر منتشر شد.

آخرین مواضع ارتش عراق در شهر رمادی در شامگاه یکشنبه ۱۷ مه سقوط کرد و داعش با انتشار پیامی در اینترنت، از تصرف رمادی و عقب‌نشینی نظامیان عراقی خبر داد.

رمادی با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد. بر اساس آمار دولت عراق، داعش در حملات اخیر خود به رمادی ۵۰۰ نفر از سربازان عراقی و غیرنظامیان را کشته است.

فتح رمادی توسط داعش بزرگ‌ترین موفقیت نظامی این گروه از تابستان گذشته تاکنون بوده است. داعش پس از تسخیر رمادی ده‌ها تن از زندانیان وابسته به خود را از زندان‌های این شهر آزاد کرد و مقادیر زیادی سلاح، تانک و وسایل نقلیه به‌دست آورد. داعش با این پیشروی‌ها تقریباً تمام استان انبار را فتح کرده است.

ارتش عراق در ماه‌های گذشته حملات خود به داعش را آغاز کرد تا این منطقه را آزاد کند. با وجود کمک‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به‌نظر می‌رسد که این حملات موفقیت‌های اساسی کسب نکرده‌اند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داد که نیروهای داعش نخواهند توانست رمادی را حفظ کنند. وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است ائتلاف بین‌المللی در حملات ارتش عراق علیه داعش برای بازپس‌گیری رمادی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.