ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ ایرباس جدید ناوگان هوایی ایران هنوز مجوز پرواز ندارند

در حالی که آمریکا دو شرکت عراقی و اماراتی را برای هماهنگی در خرید ایرباس‌های دست دوم تحریم کرده، وزیر راه ایران می‌گوید صدور مجوز پرواز آنها در دست بررسی است.

در حالی که آمریکا دو شرکت عراقی و اماراتی را برای هماهنگی در خرید ایرباس‌های دست دوم  تحریم کرده، وزیر راه ایران می‌گوید صدور مجوز پرواز آنها در دست بررسی است.

عباس آخوندی، وزیر راه ایران، ۱۲ خرداد‌ عنوان کرد که کارشناسان در حال بررسی مسیرهای پروازی این هواپیماها هستند و به محض صدور مجوز، پرواز آنها در مسیرهای مختلف آغاز خواهد شد.

خبر پیوستن ۹ فروند ایرباس به ناوگان هوایی ایران در ۲۰ اردیبهشت رسانه‌ای شد اما شرکت خریدار و کشور فروشنده معلوم نبود. پس از چندی روشن شد که این ایرباس‌ها از سوی هواپیمایی «ماهان» و با کمک شرکت عراقی «الناصر ایرلاینز» و شرکت اماراتی «اسکای بلوبرد» تهیه شده‌اند.

این در حالی است که «ماهان ایر» از سال ۲۰۱۱ به دلیل کمک به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار دارد.

رویترز در گزارشی در ۳۰ اردیبهشت نوشته بود که تحریم دو شرکت عراقی و اماراتی، واکنشی به انتقاد یک مقام اسرائیلی از دولت اوباما برای کمک به ایران در خرید هواپیماهای مسافربری بوده است.

حمید حبیبی، معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری در زمان اعلام ورود ایرباس‌های جدید به ناوگان هوایی ایران به مشکلات زیاد خرید آنها اشاره کرده و گفته بود: «این ۹ فروند هواپیمای جدید با استفاده از توان یکی از ایرلاین‌های داخلی وارد کشور شده‌اند و مذاکرات مربوط به ورود آنها برای جلوگیری از ایجاد محدودیت‌های بیشتر به شکل چراغ خاموش پیگیری شد.

ایرباس‌های خریداری شده زیر ۱۵ سال سن دارند. وزیر راه گفته که میانگین عمر ناوگان هواپیماهای مسافربری کشور با احتساب آنها به ۱۹ سال می‌رسد.

علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در مرداد ۱۳۹۳ گفته بود از میان ۲۵۱ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی ایران، ۱۰۸ فروند زمین‌گیر هستند. او افزوده بود که ارتقای ناوگان هوایی کشور به دستکم ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد.

از انجام اولین پرواز هوایی در ایران در سال ۱۲۹۲، دو هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را در سوانح هوایی نظامی و غیرنظامی از دست داده‌اند.

۸ فروند از هواپیماهای خریداری شده از نوع ایرباس ۳۴۰ است که برای پرواز در مسیرهای دور به کار گرفته می‌شود.

وزیر راه ایران در حالی از بررسی مجوز پرواز این هواپیماها خبر داده که روشن نیست با تحریم دو شرکت واسطه خرید آنها و هم‌چنین تحریم هواپیمایی ماهان، پرواز این ایرباس‌ها به خارج از ایران میسر خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.