ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون نويسندگان ايران با سردبير روزنامه "جمهوريت" ترکيه اعلام همبستگی کرد

در پی تهدید و تعقیب قضایی جان دوندار، سردبير روزنامه "جمهوريت" چاپ ترکیه، کانون نویسندگان ایران طی اطلاعیه‌ای از این روزنامه‌نگار ترک پشتیبانی کرد.

در پی تهدید و تعقیب قضایی جان دوندار، سردبير روزنامه "جمهوريت" چاپ ترکیه، کانون نویسندگان ایران طی اطلاعیه‌ای از این روزنامه‌نگار ترک پشتیبانی کرد.

جان دوندار، سردبير روزنامه "جمهوريت" چاپ ترکیه

کانون نویسندگان ایران در این اطلاعیه اقدام افشاگرانه جان دوندار را کار مسئولانه‌ای دانست «که به حق مردم برای دانستن عقيده دارد.»

جان دوندار در روزنامه "جمهوریت" تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بود که در آن‌ها نشان داده می‌شد در ماه ژانویه ۲۰۱۴ در یک پاسگاه ژاندارمری ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی را به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی کرده و با کامیون به‌طور رسمی با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه می‌فرستادند.

انتشار این تصاویر و فیلم‌ها بر روی اینترنت رسوایی سیاسی به‌بار آورد چرا که کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) بودند که سلاح‌ها را به مقصد شورشیان اسلامگرا در سوریه حمل می‌کردند.

در روزهای اخیر با شکایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، جان دوندار دو بار به حبس ابد و یک بار به ۴۲ سال زندان تهدید شد.

کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه خود آورده است: «درست آن است که به جای وارد کردن اتهام‌های واهی چون "تبليغ تروريستی" و "جاسوسی" به روزنامه‌نگاران، کمک‌کنندگان واقعی تروريست‌ها تعقيب و محاکمه شوند.»

کانون نويسندگان ايران تهديد و اعمال فشار بر سردبير روزنامه "جمهوريت" را «پايمال کردن آشکار حق آزادی بيان روزنامه‌نگاران دانسته و همبستگی خود را با جان دوندار اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    به کار بردن واژه ( تروریست ) به ابزاری برای سیاستهای گروه ها و دولتها مبدل گشته است و بسی مایه تعجب است که کانون نویسندگان ایران در راستای حمایت از بشار اسد جنایتکار این بیانیه را صادر کرده است . دولت ترکیه در واقع به ارتش آزاد و گروه های مبارز علیه دولت سوریه کمک نظامی کرده که در جای خود باید از دولت ترکیه تقدیر و تشکر کرد و این که سر دبیر یک روزنامه جهت اهداف سیاسی و رقابتهای اپوزیسیون ، دست به افشاگری زده است ، اقدامی کاملآ غیر مسئولانه و در جهت تائید سیاستهای کثیف رژیم ایران و بشار اسد جنایتکار گام برداشته است . اگر منظور کانون نویسندگان دفاع از آزادی بیان است ، بهتر است در عرصه خارجی و بین المللی از رائف بدوی وبلاگ نویس منتقد اسلام و حکومت خاندان آل سعود در عربستان که به زندان طولانی مدت و هزار ضربه شلاق محکوم گشته است ، حمایت نمایند . در عرصه داخلی هم که اگر بخواهند در دفاع از آزادی بیان ، بیانیه بیرون دهند مثنوی هزار من کاغذ میشود .