ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همبستگی پاپ با جنبش‌های زیست محیطی

پاپ فرانسیس قصد دارد تا با انتشار «نامه تعالیم»، مهم‌ترین دستور پاپ به اسقف‌های اعظم، خواستار شکل‌دهی به یک مرجع مقتدر سیاسی و جهانی در زمینه حفاظت از محیط زیست شود.

بر اساس پیش‌نویس متنی از پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که زودتر از موعد مقرر به برخی از مطبوعات درز کرده، او قصد دارد پنجشنبه ۱۸ ژوئن/ ۲۷ خرداد درباره «عواقب وخیم تخریب محیط زیست» هشدار دهد.

پاپ فرانسيس، سال ۲۰۱۴، بيرون قلعه پتروس در جنوب ايتاليا

این متن ۱۹۲ صفحه‌ای در قالب «نامه تعالیم» نوشته شده است. نامه تعالیم مهمترین متنی است که پاپ خطاب به اسقف‌های اعظم جهان صادر می‌کند.

پاپ فرانسیس در بخشی از سخنان خود خواستار «تشکیل یک مرجع مقتدر سیاسی و جهانی جدید برای کاهش آلودگی‌ هوا و توسعه کشورها و مناطق فقیر جهان شده است.»

او در این درخواست از سلف خود، پاپ بندیکت شانزدهم پیروی کرده است. بندیکت شانزدهم درسال ۲۰۰۹ خواستار شکل گیری سازمانی مافوق سازمان ملل برای مقابله با بی‌عدالتی و مشکلات اقتصادی در جهان شده بود.

با توجه به پیش‌نویس طولانی سخنان پاپ که در مجله «اسپرسوی» ایتالیا منتشر شد، پاپ آرژانتینی قصد دارد تا اتحاد خود را با جنبش‌های زیست‎محیطی و اهداف آن اعلام می‌کند.

فعالیت انسان‌ها علت تغییرات اقلیمی

در این متن، برخلاف بسیاری که گرم‌شدن زمین را عامل اصلی تخریب زیست بوم‌ها می‌دانند، پاپ فرانسیس علت اساسی تغییرات آب و هوایی و تخریب زیست‌بوم‌ها را ناشی از فعالیت‌های انسان در دوره اخیر می‌داند.

در بخشی از پیش‌نویس سخنان پاپ آمده: «نباید فراموش کنیم که این بشر معاصر است که نیاز به تغییر در شیوه زندگی خود دارد و باید روش‌های تولید و مصرف خود را تغییر دهد تا آنکه بتواند با فرایند گرم شدن کره زمین مقابله کند. مقدار زیادی از گرم‌شدن زمین در دهه‌های اخیر به دلیل غلظت بالای گازهای گلخانه‌ای بوده و این غلظت بالا، خود از فعالیت‌های انسانی ناشی می‌شود.»

در اشاره آشکار پاپ به انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی آمده است: «نگرش‌ها و رویکردهای مختلفی راه را بر سر یافتن راه حل مناسب برای معضل محیط زیست بسته‌اند. همان‌ها که این مشکل را نفی کرده و نادیده‌اش می‌گیرند و هر روز دامنه‌شان نیز زیاد می‌شود. این افراد حتی در میان مؤمنان نیز یافت می‌شوند. همان‌ها که بی‌تفاوتند و تنها به راه حل‌های فنی اعتقادی کور دارند.»

تأثیر بر جمهوری‌خواهان آمریکا

درآغاز این پیش‌نویس پاپ می‌نویسد:«زمین در حال اعتراض به خطاهای ما انسان‌ها است. ما از متاعی که خداوند در اختیارمان نهاد سؤاستفاده کرده و با آن غیرمسئولانه رفتار کردیم. خیال می‌کنیم مالکان و فرمانروایان واقعی زمین هستیم و از این رو مجاز به غارتش.»

در ادامه پاپ همه ساکنان سیاره را مورد خطاب قرار داده و می‌نویسد:«‌می خواهم درباره مراقبت از خانه مشترک‌مان به بحث بنشینم.»

این باور وجود دارد که پاپ فرانسیس به احتمال زیاد با اظهارات خود قصد تأثیرگذاری بر آرای جمهوری‌خواهان در واشنگتن را دارد. اکثر جمهوری‌خواهان در کنگره منکر تغییرات آب و هوایی شده و آن را پدیده‌ای محصول فعالیت‌های انسان نمی‌دانند و قاطعانه با تلاش‌های قانونی دولت اوباما نیز مخالفت می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.