ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران آب در همدان: خشک شدن نيمی از چشمه‌ها و قنات‌ها

حبيب موميوند، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايی استان همدان اعلام کرد که به‌دلیل خشکسالی و کم‌آبی در این استان به ۴۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

حبيب موميوند، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايی استان همدان اعلام کرد که به‌دلیل خشکسالی و کم‌آبی در این استان به ۴۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) حبيب موميوند گفت: «اين تعداد روستا برابر با شش درصد کل روستاهای استان بوده و بيشتر آن‌ها در مناطق شمالی استان به‌ويژه شهرستان‌های فامنين و کبودراهنگ قرار دارند.»

استان همدان در سال جاری جزو ۱۳ استانی است که با بحران آب مواجه‌اند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايی استان همدان گفت: «تأمين آب روستاهای همدان از طريق ۹۰۰ حلقه چاه عميق و دستی و حدود ۴۰۰ قنات و چشمه انجام می‌شود که در سال جاری نيمی از اين قنات‌ها و چشمه‌ها خشک شده است.»

۴۲ درصد جمعيت استان همدان در روستاها ساکن هستند و ضريب شاخص بهره‌مندی از آب آشاميدنی بهداشتی در روستاهای همدان ۶۸.۳۴ درصد است.

حبیب مومیوند، با بیان این‌که مشکل کمبود آب نگران‌کننده است، افزود: «با اضافه برداشت‌هايی که در استان انجام می‌شود اگر وضعيت بارندگی‌ها نيز به شکل نرمال باقی می‌ماند اين مشکلات همچنان ادامه داشت.»

در حال حاضر بيش از ۹۲ درصد آب استان همدان در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد در حالی‌که بهره اين بخش نيز مطلوب نیست.

چندی پیش کشاورزان چند روستا در استان همدان به دلیل اختلافات بر سر آب صدها درخت را قطع کردند.

مقامات ایران بارها درباره احتمال بروز جنگ آب در کشور هشدار داده‌اند.

کم‌آبی و خشکسالی در ایران و سوء مدیریت در بخش آب، مدتی است که اعتراض‌ها و همچنین نزاع‌های فراوانی در استان‌های مختلف ایران پدید آورده است.

میزان آب تجدیدشونده در ایران، یعنی آبی که از بارش‌ برف و باران حاصل می‌شود، کاهش پیدا کرده است و بر این اساس کشور در مرحله «بحران آبی» قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.