ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به اتهام همکاری با زمین‌خواران، پرونده کامران دانشجو به دادگاه ارسال شد

کامران دانشجو، استاندار سابق تهران و وزیر علوم در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، متهم به همکاری با زمین‌خواران در دوره تصدی استانداری تهران، شده است.

کامران دانشجو، استاندار سابق تهران و وزیر علوم در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، متهم به همکاری با زمین‌خواران در دوره تصدی استانداری تهران شده است.

کامران دانشجو

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی ایران با ذکر نام اختصاری کامران دانشجو، خبر داد که پرونده صدور «مجوزهای غیرقانونی» تغییر کاربری زمین در دوره تصدی او بر استانداری تهران به قوه قضائیه ارسال شده است.

به گفته قباد افشار، سازمان امور اراضی کشور به‌عنوان شاکی این پرونده، علاوه بر کامران دانشجو، از تعدادی از شهرداران دوره احمدی‌نژاد نیز با همین اتهام شکایت کرده و پرونده آن‌ها نیز به قوه قضائیه ارسال شده است.

پیش‌تر رئیس سازمان امور اراضی ایران گفته بود پرونده زمین‌خواری که کامران دانشجو در آن متهم است، مربوط به زمینی در منطقه لواسان است. او همچنین با بیان اینکه شهردار وقت لواسان نیز در این پرونده متهم است، گفته بود که کامران دانشجو با وجود اینکه طرح در شورای عالی تصویب نشده بود، به‌طور غیرقانونی دستور تفکیک و ساخت‌وساز را صادر و ابلاغ کرده است.

این در حالی است که در سال ۹۱ و در کیفرخواست دادگاه پرونده معروف به فساد مالی بیمه ایران، موضوع الحاق «غیرقانونی» بیش از صد هکتار زمین کشاورزی به شهر لواسان با مصوبه «کمیسیون ماده پنج» که درباره تغییر کاربری اراضی تصمیم‌گیری می‌کند مطرح شده بود.

در آن زمان یوسف‌علی درون‌پرور، معاون استاندار تهران و از متهمان این پرونده، گفته بود که «ریاست کمیسیون مربوطه با کامران دانشجو بوده است». دانشجو در دادگاه پرونده بیمه ایران، همچنین به دریافت دو میلیارد ریال رشوه در زمان استانداری تهران متهم شد.

کامران دانشجو به غیر از این اتهام‌ها به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، تقلب در آزمون پذیرش دانشجویان دکتری، اعطای بورسیه‌های غیرقانونی، ادعای دروغ دریافت مدرک دانشگاهی از انگلستان، رشوه‌گیری و تصرف در بیت‌المال نیز متهم شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان امور اراضی ایران ضمن اعلام این خبر همچنین از رسیدگی به پرونده‌های تخلف پدیده شاندیز، دستگاه‌ها و ادارات دولتی، صداوسیما و یک چهره ورزشی در زمینه زمین‌خواری و تغییر غیرقانونی کاربری اراضی خبر داده است. به گفته این مقام مسئول ۱۷۷ تخلف دستگاه‌های دولتی در زمينه تغيير غيرمجاز کاربری اراضی کشاورزی به مراجع قضائی ارسال شده‌ است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.