ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پخش شبکه‌های صدا و سیمای ایران در آفریقا به دلیل مشکلات مالی قطع شد

روابط عمومی کل سازمان صداوسیما اعلام کرد به دلیل پرداخت نکردن کمک‌های ارزی توسط دولت شبکه‌های صدا و سیما در آفریقا قطع شده است.

روابط عمومی کل سازمان صدا و سیما اعلام کرد به دلیل پرداخت نکردن کمک‌های ارزی توسط دولت، شبکه‌های صداوسیما در آفریقا قطع شده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی انتشار خبر قطع پخش شبکه‌های صدا و سیما در آفریقا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است «سیگنال رسانی به علاقه‌مندان ایران در دورترین نقاط جهان مستلزم حمایت‌های مالی است.»

بنا بر اطلاعیه روابط عمومی سازمان صداوسیما دیپلمات‌های ایران در کشورهای آفریقایی به صدا و سیما اعلام کرده‌اند که شبکه‌های مختلف این سازمان که از طریق ماهواره «عرب‌ست» در کشورهای آفریقایی دریافت می‌شد، از روز پنجشنبه چهارم تیرماه / ۲۵ ژوئن قطع شده است.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما در اطلاعیه خود تنها به نام کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، اتیوپی، کنگو، زیمبابوه و کنیا به‌عنوان کشورهایی که سیگنال شبکه‌های صدا و سیما دیگر در آن‌ها قابل دریافت نیست، اشاره کرده است. قاره آفریقا بیش از ۶۰ کشور مستقل را در خود جای داده است.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما در ادامه توضیحات خود به این نکته اشاره می‌کند که به دلیل پرداخت نکردن کمک‌های ارزی که دولت باید به رسانه پرداخت کند، این مشکل پدید آمده است. به گفته این نهاد در صورت نبود مساعدت دولت در پرداخت کمک‌های ارزی به صدا و سیما، در آینده ممکن است سیگنال رسانی از طریق ماهواره به دیگر نقاط دنیا نیز قطع شود. روابط عمومی سازمان صدا و سیما همچنین از انجام مکاتباتی با دولت برای حل این موضوع خبر داده است.

در سالیان گذشته نیز سازمان صدا و سیما با قطع پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد توسط شرکت فرانسوی یوتل‌ست بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران روبرو شده بود.

همچنین شرکت اینتل‌ست در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳ به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که این شرکت به دلیل تحریم‌های آمریکا، دیگر به شبکه‌های ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. بدین ترتیب پخش برنامه‌های شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران، از جمله شبکه عربی العالم، از ماهواره یوتل‌ست، شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی از ماهواره‌های هاتبرد، یوتل‌ست و اینتل‌ست و شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان متوقف شدند.

این اولین مرتبه است که پخش شبکه‌های صدا و سیمای ایران در خارج از مرزهای این کشور به دلیل مسائل مالی و بدون دخالت عوامل بیرونی قطع شده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها به دلیل تحریم‌ها و بحران مالی و اقتصادی کشور، بودجه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سالیان اخیر کاهش یافته است. در همین حال سوء مدیریت در دوره ریاست پیشین این سازمان (عزت‌الله ضرغامی) از دیگر دلایل بحران مالی در مجموعه صدا و سیمای ایران عنوان می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.