ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱میلیون نفر در یمن در شرایط اضطراری هستند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده که ۸۰درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های فوری هستند. یمن، عراق، سوریه و سودان جنوبی در بالاترین رده کشورهای بحران‌زده دسته‌بندی شده‌اند.

گرسنگی، تشنگی و بیماری در بحبوحه جنگ و خون. سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده که ۸۰درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های فوری هستند.  یمن، عراق، سوریه و سودان جنوبی در بالاترین رده کشورهای بحران‌زده دسته‌بندی شده‌اند.

yemen

سازمان ملل یمن را در بالاترین درجه بحران (رده ۳) طبقه‌بندی کرد. سوریه، عراق و سودان جنوبی نیز در این رده جای دارند.  اعلام این رد‌ه، اعضای سازمان ملل را مقید می‌کند که با تشکیلات مختلف این نهاد برای مقابله با بحران همکاری و هماهنگی داشته باشند.

۸۰درصد جمعیت یمن در شرایط اضطراری به سر می‌برند. ۱۳ میلیون نفر از این عده، غذای کافی برای خوردن ندارند. به دلیل نابودی ساختارهای تامین آب در جنگ داخلی، ۴/۹میلیون نفر دیگر  فاقد  آب سالم و قابل شرب هستند.  آب ناسالم نیز به نوبه خود به گسترش بیماری‌هایی چون مالاریا یا تب دنگی دامن زده است. یک سخنگوی سازمان ملل می‌گوید سیستم درمانی و بهداشتی یمن در حال فروپاشی است.

۱۶۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه و مطب پزشک در میانه جنگ داخلی بسته شده‌اند. حتی مواد سوختی نیز برای حمل و نقل و امدادرسانی در یمن ناچیز و ناکافی است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ۳۰۸۳ نفر در جریان درگیری‌های چند ماه گذشته در یمن جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۴هزار و ۳۲۴ نفر نیز مجروح شده‌اند. سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرده که نزدیک یک میلیون نفر در جریان جنگ داخلی یمن آواره شده‌اند.

صلح در یمن هم‌چنان بدون چشم‌انداز است. نشست یمن در ماه ژوئن به کوشش سازمان ملل با هدف  توافق طرفین بر سر آتش‌بس تشکیل شد اما بی‌نتیجه ماند و طرفین حتی از گفت‌وگوی مستقیم با یکدیگر امتناع کردند.

نمایندگان حوثی‌ها خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان و رفع محاصره یمن هستند تا امدادرسانی بین‌المللی به مردم میسر شود. نمایندگان دولت در تبعید یمن، بر خروج حوثی‌ها از شهرهای متصرفی پافشاری دارند و روی مفاد قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت اصرار می‌ورزند.

حوثی‌‌ها از ماه سپتامبر ۲۰۱۴، صنعا را در اختیار خود دارند. عبد ربه منصور هادی پس از تصرف پایتخت به عربستان گریخت. پس از ‌آن ائتلافی نظامی به رهبری عربستان مواضع و کانون‌های اقتدار حوثی‌ها در یمن را بمباران کرده است.

یمن از فقیرترین کشورهای جهان عرب به شمار می‌رود. در میانه ماه ژوئن وزارت بهداشت یمن از شیوع تب دنگی در نواحی جنوبی این کشور خبر داد. علت این بیماری که توسط پشه منتقل می‌شود، گرمای شدید، فاضلاب و انبوه زباله‌ها اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.