ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس پارلمان اروپا: یونان اگر «نه» بگوید باید واحد پول جدیدی معرفی کند

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا، در مصاحبه‌ای گفت: «چنانچه یونان در همه‌پرسی روز یکشنبه به پیمان‌نامه «کمک برای اصلاحات» رأی منفی دهد باید به فکر معرفی کردن واحد پول جدیدی باشد.»

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا، در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «چنانچه یونان در همه‌پرسی روز یکشنبه به پیمان‌نامه «کمک برای اصلاحات» رأی منفی دهد باید به فکر معرفی کردن واحد پول جدیدی باشد.»

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا

به گزارش رویترز، شولتس در پاسخ به پرسش گزارشگر رادیوی آلمانی «دویچلندفونک» در مورد این که آیا یونان پس از این همه‌پرسی همچنان در حوزه یورو خواهد ماند گفت: « اگر یونانی‌ها "نه" بگویند باید پس از انجام همه‌پرسی واحد پولی دیگری را معرفی کنند، زیرا دیگر یورو را به عنوان واحد پولی در معاملات در اختیار نخواهند داشت.»

رئیس پارلمان اروپا با یادآوری آن‌که معرفی واحد پولی جدید توسط یک کشور موجب خروج آن از حوزه یورو می‌شود اظهار امیدواری کرد که آگاهی مردم یونان به این نکات سبب شود که آن‌ها امروز در همه‌پرسی به طرح پیشنهادی وام‌دهندگان رأی منفی ندهند.

این مصاحبه در پنج‌شنبه دوم ژوئیه ضبط شده بود و صبح یکشنبه، پنجم ژوئیه / ۱۴ تیر همزمان با آغاز همه‌پرسی یونان پخش شد.

طی هفته گذشته، آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و یانیس وارفاکیس، وزیر دارایی این کشور بارها روش تبلیغاتی مخالفان همه‌پرسی و سانسور رسانه‌های جمعی را به هدف تغییر آرای مردم یونان محکوم کردند.

وزیر دارایی یونان، در آخرین مصاحبه خود با روزنامه ال موندو اسپانیا، در انتقاد به روش وام‌دهندگان به یونان در ایجاد وحشت بین مردم این کشور آن‌ها را «تروریست» خواند.

همه‌پرسی یونان درباره شروط جدید وام‌دهندگان جهانی هم‌اکنون در یونان در حال برگزاری است. این همه‌پرسی تا ساعت هفت عصر به‌وقت محلی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.