ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ سخنگوی وزارت ارشاد به علم‌الهدی درباره کنسرت‌ها

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به اظهارات آيت‌الله احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد و مخالفان برگزاری کنسرت‌های موسيقی گفت این اظهارات واقع‌بينانه نيست.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به اظهارات آيت‌الله احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد و مخالفان برگزاری کنسرت‌های موسيقی گفت این اظهارات واقع‌بينانه نيست.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) سخنگوی وزارت ارشاد با بيان اينکه «بزرگان ما با ملايمت و ملاطفت رفتار کنند»؛ گفت: «اظهارات بزرگان در مخالفت با موسيقی همواره ناشی از نگرانی آن‌ها بوده و ما به آن احترام می‌گذاريم.»

نوش‌آبادی افزود: «کسانی که به سالن‌های موسيقی می‌آيند؛ خانواده‌های محترمی هستند که تصميم گرفتند اوقات خود را با تفريحات فرهنگی هنری سپری کنند.»

این مسئول وزارت ارشاد فضايی که مخالفان برگزاری کنسرت‌ها ترسيم می‌کنند را واقع بينانه نخواند و گفت: «ما بايد به تمام سليقه‌ها احترام بگذاريم تا کشور به سمت فضای فرهنگی پيش برود.»

احمد علم‌الهدی گفته بود موسيقی را بی‌بندوباری می‌داند. او گفته بود در مشهد که حرم امام هشتم شيعيان قرار دارد، نبايد کنسرت برگزار شود چون به گفته او «مطرب‌بازی در حرم آن حضرت» است.

امام جمعه مشهد در جایی دیگر گفته بود: «انس گرفتن و محشور شدن با جريان آهنگ و موزيک يک حشر و انسی است که انسان را از محوطه عبوديت و بندگی خدا جدا می‌کند.»

او جوانانی را که با گوشی و هندزفری به موسيقی گوش می‌کنند کسانی دانسته بود که «عنصر جدی» در جامعه نیستند و از آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران نقل قول کرده بود که «مغزی که تحت تأثير موسيقی قرار گرفته است به صورت جدی فکر نمی‌کند.»

سخنگوی وزارت ارشاد در این‌باره افزود: «ما هم با موسيقی مبتذل مخالفيم اما معتقديم که موسيقی می‌تواند سازنده باشد و همواره به اين مسئله دقت کرديم که عده‌ای از فضاهای هنری سو استفاده نکنند.»

موانع موجود بر سر راه موسیقی در ایران در دو سال اخیر بیشتر شده است و شمار لغو کنسرت‌ها تاکنون به این حد نبوده است.

سال گذشته کنسرت‌های موسیقی لیان در بوشهر و شیراز، سیروان خسروی در بوشهر، عماد طالب‌زاده در اراک، شهرام ناظری در نیشابور، گروه آرون در مشهد، گروه عرفان در اصفهان و کنسرت محسن یگانه در ارومیه و چندین کنسرت دیگر به دلیل مخالفت نیروی انتظامی لغو شدند.

در خردادماه سال جاری نیز کنسرت کیهان کلهر و گروه بروکلین رایدر در برج میلاد لغو شد.

این موانع موجب شد تا پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد مجبور به استعفا شود. ارجمند درباره دلایل استعفایش گفت: «سیاست وزارت ارشاد گویا در حال حاضر این است که دفاترش مانند گذشته فعالیتی نداشته باشند و بیشتر سیستم نظارتی داشته باشد. ضمن این‌که فکر کردم حضور من در این پست در این شرایط نمی‌تواند کمکی به بهبود شرایط کلی موسیقی کند.»

حسین نوش‌آبادی استعفای پرویز ارجمند را امری «طبیعی» دانست و گفت: «دفتر موسيقی همراه با چالش‌های فراوانش، نياز به مديری فارغ‌البال و وقف شده برای فعاليت دارد.»

او افزود: «با استعفای پيروز ارجمند، وزير (علی جنتی) هم به نتيجه رسيده بود که دفتر موسيقی بايد با مديريت قوی‌تری اداره شود چراکه چالش‌های اين روزهای موسيقی بسيار است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    از آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران نقل قول کرده بود که «مغزی که تحت تأثیر موسیقی قرار گرفته است به صورت جدی فکر نمی‌کند. اگر آدم تو ایران جدی فکر کنه یا دیونه میشه یا سکته میکنه یا شما سر به نیستش میکنید.

  • شوخ

    آقا جان! شتر سواری دولا دولا تا کی؟ یک بام و دو هوا تا کجا؟ بروید رساله های حضرات معممین خیلی عظما را ملاحظه بفرمایید: موسیقی یعنی غنا و حرام. مجسمه سازی اکیدا ممنوع. رقص که اصلا حرفش را نزنید. نقاشی ذی روح جایز نیست. با شعر نو و نویسندگان و شعرای موج نو هم کلا مشکل دارند. نمایش طنز هم کراهت دارد چون مومن باید اخمو باشد و دائما با صدای حزین ادعیه بی سر و ته بخواند. اصولا هنر دینی خلاصه میشود در خطاطی آثار اسلامی، اشعار اغراق آمیز در عشق و ارادت به حضرات و نمایش تعزیه. شیعه واقعی باید ریشو و عین برج زهرمار باشد و دائما نعره مرگ بر این و آن سر دهد و از زمین و زمان هم طلبکار باشد که مثلا روزه میگیرد.