ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سهل‌انگاری در سم‌پاشی» عامل مسمومیت و مرگ زائران عربستانی در مشهد اعلام شد

معاون استاندار خراسان رضوی از غیرعمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی در شهر مشهد خبر داد.

معاون استاندار خراسان رضوی از غیرعمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی در شهر مشهد خبر داد.

از ۳۳ زائر سعودی که در قالب یک تور گردشی – زیارتی به مشهد سفر کرده بودند چهار نفر جان باختند.

باگذشت نزدیک به یک ماه پس از اعلام وزیر بهداشت ایران مبنی بر احتمال عمدی بودن مسمومیت زائران عربستان سعودی در مشهد و دستگیری چندین نفر در این رابطه، چهارشنبه ۱۷ تیر / ۸ ژوئیه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از غیرعمدی بودن مسمومیت زائران غیر ایرانی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن صادقی، معاون استاندار خراسان رضوی گفته است «این موضوع بر اساس یک سهل‌انگاری در سم‌پاشی هتل محل اقامت زائران سعودی اتفاق افتاده است.» این مقام مسئول استفاده از روش‌های غیر استاندارد را عامل اصلی مرگ یک دختر ۱۴ ساله و سه کودک سه ساله عربستانی در این حادثه عنوان کرد.

به گفته صادقی، بازرس این پرونده بر اساس مدارک پزشک قانونی و سایر تحقیقات، آرای خود را صادر خواهد کرد. به گفته او برای اطلاع از سرنوشت متهمان این پرونده باید منتظر نتایج دادگاه بود.

در خردادماه امسال ۳۳ زائر سعودی، شامل ۱۵ کودک هفت زن و هفت مرد که در قالب یک تور گردشی – زیارتی به مشهد سفر کرده و در هتل سه ستاره توحید مشهد ساکن بودند با علائم احتمالی مسمومیت همچون تهوع، سرگیجه، افت فشار خون و افت هوشیاری، در این شهر بستری شدند. یک دختر ۱۴ ساله و سه کودک سه ساله از این افراد به‌دلیل وخامت شدید حال عمومی جان باختند.

روابط ایران و عربستان در ماه‌های اخیر به‌شدت تیره شده است. درگیری‌های نظامی در یمن، حمایت ایران از شیعیان حوثی و پشتیبانی عربستان از منصور هادی، رئیس‌جمهور قانونی یمن؛ بحران سوریه و عراق و همچنین انتشار خبر تعرض جنسی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان و توقف سفر حج عمره از سوی ایران از جمله دلایل عمده تنش و تیرگی روابط این دو کشور عنوان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.