ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير خارجه ترکيه: شمال سوريه برای پناهجويان سوری منطقه امن می‌شود

مولود چاوش‌اوغلو: «مردمی که آواره شده‌اند می‌توانند در اين منطقه‌های امن سکنا داده شوند.»

مولود چاوش‌اوغلو، وزير خارجه ترکيه، شنبه ۲۵ ژوئيه/ سوم مرداد در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد پس از پاک‌سازی شمال سوريه از نيروهای داعش، اين منطقه به «منطقه امن» تبديل خواهد شد.

یک فاجعه انسانی در راه است: آوارگان سوریه در کشورهای ترکیه، اردن و لبنان

اين مقام دولت ترکيه از انتقال پناهجويان سوری در ترکيه به شمال سوريه در آينده خبر داد و گفت: «ما همواره از منطقه‌های امن و پرواز ممنوع سوريه دفاع کرده‌ايم. مردمی که آواره شده‌اند می‌توانند در اين منطقه‌های امن سکنا داده شوند.»

چندين رسانه ترکيه پيشتر گزارش داده بودند که دولت ترکيه در صدد آن است که منطقه امنی به وسعت ۳۳ کيلومتر از کوبانی تا غرب سوريه به وجود آورند.

غرب سوريه در حال حاضر تحت کنترل نيروهای مخالف اسد و حمايت شده توسط گروه «دوست‌داران سوريه» است و دولت ترکيه بارها اعلام کرده است که از اين گروه‌ها عليه دولت بشار اسد حمايت می‌کند.

در حال حاضر، تنها در شهر مرزی سوروچ، بيش از ۳۵ هزار پناهجوی کرد سوری وجود دارند.

پناهجويان آشوری و مسيحی شمال سوريه نيز در کمپ‌ شهر ماردين در ترکيه سکنا داده شده‌اند.

در پی انفجار بمب در مرکزی فرهنگی در شهر مرزی سوروچ در هفته گذشته، دولت ترکيه حمله‌های خود را به شمال سوريه آغاز کرده است.

اين حمله‌ها مواضع داعش در شمال سوريه و همچنين حزب کارگران کردستان را مورد هدف قرار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اردوغان فاسد و حرب اسلامگرایش به بهانه مبارزه با داعش ، کردهای مظلوم را بمباران و سرکوب مینمایند و تنها دلیل آن هم ، شکست او و حزب پوشالیش در انتخابات اخیر توسط کردهاست که اردوغان را به مثابه ماری زخمی کرده و از شدت سوز و گداز همچنان به خود می پیچد . ملت ایران و منطقه آگاهند و گول اینگونه ژستهای دروغین را نخواهند خورد و به خوبی میدانند که اردوغان و حزب پوشالیش چگونه از داعش حمایت میکند و بده بستان تجاری و نظامی دارد . به امید سرنگونی کلیه دیکتاتورهای جهان از خامنه ای تا اردوغان فاسد و اسد جنایتکار و غیره …