ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«چند کشته و زخمی» در حمله ‌مسلحانه به اتوبوس ايرانی در ترکيه

خبرگزاری رسمی ترکیه گفته است در حمله مسلحانه به يک اتوبوس ايرانی در خاک ترکیه دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. منابع ایرانی اما از یک کشته و یا تنها یک زخمی نوشته‌اند.

خبرگزاری رسمی ترکیه گفته است در حمله مسلحانه به يک اتوبوس ايرانی در خاک ترکیه دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. منابع ایرانی اما از یک کشته و یا تنها یک زخمی نوشته‌اند.

حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانی در منطقه سون کايا در نزديکی چالدران در مسير دوغوبايزيد به وان رخ داد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این اتوبوس روز جمعه ۱۶ مرداد / ۷ اوت از پايانه مرزی بازرگان وارد خاک ترکيه شده بود.

حمله مسلحانه حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در منطقه سون کايا در نزديکی چالدران در مسير دوغوبايزيد به وان رخ داد.

حسين قاسمی، کنسول ايران در ارزروم گفته است در اين حمله يک نفر که هنوز هويت و تابعيت او روشن نشده از ناحيه سر به شدت زخمی شد و در بيمارستان جان سپرد.

کنسول ايران در ارزروم افزوده است که ساير مسافران به شهر وان ترکیه منتقل شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اما گفته است فرد کشته‌شده ایرانی است و یک سرباز ترکیه‌ای نیز در جریان این حمله کشته شده است. این خبرگزاری افزوده است که در این حمله چهار نفر نیز زخمی شده‌ و به بيمارستانی در وان منتقل شده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در ترکیه نوشته است که در جریان این حمله یک مسافر به نام داوود قان زخمی شده است.

فارس افزوده است که در این حمله دو کامیون ترکیه نیز به آتش کشیده شده است.

هفته گذشته قطاری که از ايران به ترکيه می‌رفت و قطاری که از ترکيه به ايران می‌آمد نیز مورد حمله مسلحانه و مین‌گذاری قرار گرفتند. در اين دو حادثه يکی از کمک لوکوموتيورانان ترکيه‌ای زخمی و به ريل و بخشی از واگن‌ها خسارت وارد شد اما به مسافران ايرانی آسیبی وارد نشد.

پس از آن روز جمعه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه سخنگوی شرکت حمل و نقل ریلی راه ‌آهن ایران اعلام کرد که حرکت قطار تهران – آنکارا تا اطلاع ثانوی متوقف شده و پس از اعلام نظر قطعی مقامات شرکت راه آهن ترکیه حرکت قطارها در این مسیر آغاز خواهد شد.

هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حملات را به عهده نگرفته است اما مقام‌های ترکیه این‌گونه عملیات را به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نسبت می‌دهند.

از سه هفته پیش در پی انفجار انتحاری در سوروچ، واقع در جنوب ترکیه که منجر به کشته شدن ۳۲ فعال چپگرا و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد و همچنین قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی پ‌ک‌ک، ناآرامی در ترکیه افزایش یافته است.

دولت ترکیه در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از مخالفان خود را دستگیر کرده است.

پیش از حمله به قطارهای ایران به ترکیه نیز انفجاری در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در استان آغری ترکیه رخ داد. این خط لوله پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای پ‌ک‌ک مورد هدف قرار گرفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوروش

    این نشان دیگری از عملکرد تروریستی گروهک پ ک ک می باشد که متاسفانه گویا برخی آن را به دلایل دیگری ربط می دهند و از افشاگری جنایات و ترورهای این گروه طفره می روند!! در همین اواخر جمیل بایک از رهبران این گروهک تروریستی در مصاحبه با بی بی سی ، اقدامات تروریستی مذکور را توسط تروریست های تحت امرش تایید کرد.

  • mansour

    این  خرابکاری ها کار خود ترک  و یا رفیقشان مسعود بارزانی  است. منظور این است که مردم ایران را علیه برادران و خواهران کردمان تحریک کنند. ایرانیان تنها ملتی هستند که همیشه از برادران و  خواهران کرد ،بلوچ،آذری وترکمن   خود در آنسوی مرزها حمایت مادی و معنوی کرده اند.پیوندمان مستحکم تر باد! ایــــــران ای ســـــرای امیـــــد بـــر بـامـــت سپیـــده دمــیـــــد بنگـر کـــزین ره پـــــــر خـــــون خـورشیــدی خجستــــه رسیــد اگر چـه دلهـا پـر خــون اســـت شکـــوه شــــادی افــزون است سپیده ی ما گلـگـــون اســــت که دست دشمن در خون است ای ایــــران ! غمــت مـرســاد ! شــادی نصیــــب تــــو بـــــاد ! راه ما، راه حق، راه بهروزیست اتحــــاد اتحــاد رمــز پیروزیسـت صلح و آزادی جاودانه بر همه جهان ، خوش باد یادگار خون عاشقان ! ای بهار ! ای بهــــار تــــازه ی جــاودان ! در ایــن چمــــن شکفـتـــه بـاش 

  • پ ک ک و شیطنتها و تحرکات جدید و هدفش از اعمال تروریستی جدید

    […] منطقه اشوب به نزدیکی مرزهای ایران . و اقدامات دیگر «چند کشته و زخمی» در حمله ‌مسلحانه به اتوبوس ايرانی در … ساعت 24 - یک ایرانی در حمله افراد مسلح به اتوبوسی در […]

  • یک ایرانی

    ترکیه دارد طوفان بادی را که کاشته بود برداشت می کند. اسلامگرایان ترک در سودای احیای امپراتوری عثمانی اقدام به نا امن کردن و تقویت تروریسم در سوریه و عراق کردند و حالا نوبت ترکیه است که قربانی نا امنی و تروریسم شود.