ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما خواهان تلاش بیشتر در مبارزه با تغییرات آب و هوایی شد

با نزدیک شدن کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل در پاریس، باراک اوباما در دیدار خود از آلاسکا جهانیان را فراخواند تا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی تلاش بیشتری به خرج دهند.

با نزدیک شدن کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل در پاریس، باراک اوباما در دیدار خود از آلاسکا جهانیان را فراخواند تا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی تلاش بیشتری به خرج دهند.

باراک اوباما: فعالیت‌های بشر سریعتر از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم به اشکال مختلف آب و هوا را از بین می‌برند.

به‌گزارش رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست رسانه‌ای در آلاسکا گفت: «فعالیت‌های بشر سریعتر از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم به اشکال مختلف آب و هوا را از بین می‌برند.»

اوباما افزود مسائل اقلیمی فوری هستند و هر روز بزرگتر می‌شوند اما بشر واکنشی کند دارد. او گفت: «ما به اندازه کافی سریع عمل نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «امسال، در پاریس، باید سالی باشد که در آن جهان سرانجام به توافقی دست یابد تا بتوانیم از سیاره خود حفاظت کنیم.»

به‌گفته اوباما اگر در راه کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدامی صورت نگیرد بسیاری از سرزمین‌ها ممکن است زیر آب روند و شهرها نابود شوند. او گفت تغییرات آب و هوایی در منطقه قطبی مشهود است.

در آذرماه سال گذشته / دسامبر ۲۰۱۴، نمایندگانی از ۱۹۵ کشور جهان در نشست تغییرات آب و هوایی در لیما (پرو) بر سر پیش‌نویس یک سند جهانی به توافق رسیدند. در دسامبر ۲۰۱۵ در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل در پاریس این سند به بحث گذاشته می‌شود و چنانچه به تصویب برسد، به‌عنوان یک پیمان جدید جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش گازهای گلخانه‌ای به کار می‌رود.

نشست پاریس قصد دارد با تصویب پیمان جدید و الزام‌آور جهانی از دولت‌ها بخواهد پس از سال ۲۰۲۰ که توافق فعلی به پایان می‌رسد، همچنان به کاستن از میزان تولید دی‌اکسید کربن و گازهای مضر دیگر متعهد باقی بمانند. قرار است کاهش میزان گرمایش هوا به اندازه دو درجه سانتی‌گراد در این کنفرانس به امضای سران کشورهای جهان برسد.

آمریکا پس از چین با تولید بیشترین گازهای گلخانه‌ای نقش اصلی را در گرمایش زمین دارد اما اوباما می‌گوید ایالات متحده آماده است تا در این زمینه مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.

باراک اوباما در آغاز ماه اوت طرح خود برای حفاظت از آب و هوا و محیط زیست را با عنوان «طرح انرژی پاکیزه» معرفی کرد. بر اساس «طرح انرژی پاکیزه» تولید گازهای گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن در آمریکا باید در سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۰۵، ۳۲ درصد کاهش یابد و انرژی‌های تجدیدپذیر به‌طور فزاینده‌ای جای سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه زغال سنگ را بگیرند.

اوباما تلاش می‌کند تا این طرح را در کنگره نیز به تصویب رساند اما این، هدف ساده‌ای نیست چون کنگره در دست جمهوری‌خواهان است و آن‌ها با این طرح به‌شدت مخالف‌اند.

اوباما در دومین روز سفر خود به ایالت آلاسکا، روز سه‌شنبه از جمله از شهر سووارد در بخش شبه‌جزیره کنای این ایالت که ماهی آزاد آن در جهان معروف است، دیدار می‌کند. او همچنین دیدار از شهرهای دیلینگهام و کوتزه‌بیو و همچنین یخچال‌های طبیعی آلاسکا را در برنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    به نظر من اوباما مرد شریفی است. گرچه اینجا آقایان اصرار دارند دشمن داشته باشند، هرچه بیشتر بهتر. مگر اینکه حکومت روسیه باشد یا حکومت بعثی سوریه که هرچه دشمنی کنند باز هم با آنها علیه مردم ایران متحد هستند و تا میتوانند از حساب این مردم به آنها امتیاز میدهند.