ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر صنعت: من نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد ضدانقلاب است

پس از واکنش‌های منفی به سخنان جنجالی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که گفته بود هر کس خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است، او این حرف خود را پس گرفت.

پس از واکنش‌های منفی به سخنان جنجالی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که گفته بود هر کس خودروی داخلی نخرد ضدانقلاب است، او این حرف خود را پس گرفت.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت: راه‌اندازی مبارزه سازمان‌یافته برای نخریدن کالای داخلی خیانت است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نعمت‌زاده گفت: «من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضدانقلاب است، منظور من این بود که مبارزه سازمان‌یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.»

نزدیک به یک‌ماه پیش در شبکه‌های اجتماعی کارزاری با عنوان «خودرو نخرید» برپا شد که از مردم می‌خواست برای کاهش قیمت خودروهای داخلی، از خرید آن‌ها خودداری کنند. مدیران صنایع خودروسازی این کارزار را وابسته به مافیای واردات خودروهای چینی دانستند و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در نشست رسانه‌ای روز شنبه ٩ شهریور خود گفت: «این اقدام خیانت به تولید داخلی و کشور است، راه‌اندازی چنین کمپینی یک فعل حرام، مغایر با منافع ملی و یک عمل ضدانقلاب است.»

این سخنان با واکنش‌های منفی مواجه شد و حتی گفته شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز در این‌باره به وزیر صنعت تذکر داده است تا سخنان خود را اصلاح کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در واكنش به موج انتقادهای گسترده از اظهارات نعمت‌زاده، در اطلاعیه‌ای بخش‌هایی از سخنان او را منتشر کرد که به‌گفته این وزارتخانه در رسانه‌ها بازتاب نیافته بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پس‌گرفتن سخنان خود، گفت: «مردم حق دارند که از تأثیرات مذاکرات هسته‌ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تأمل کنند.»

او افزود: «هدف ما تقویت و حمایت تولید داخلی است و راه‌اندازی مبارزه سازمان‌یافته برای نخریدن کالای داخلی خیانت است.»

نعمت‌زاده با بیان این‌که شورای رقابت قصد افزایش قیمت خودرو را دارد اما وزارت صنعت موافقت نکرده است، افزود: «می توانم بگویم خودرو ارزان نمی‌شود اما گران هم نمی‌شود.»

قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو‌های تولید داخل همواره اعتراض مشتریان و کارشناسان صنایع خودروسازی را در ایران به دنبال داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ارتین

    اقای وزیر کم هم نگفتی گلم

  • naseem

    جنس بنجل را باقیمت انچنانی بخرند و تو دوستانت پورسانت بگیرید؟

  • ناصر

    باور کنید این خود ما هستیم که قیمت ها رو مشخص می کنیم وقتی خودرو گران میشه همه هجوم می بریم به نمایندگی ها برای ثبت نام خودرو با این نیت که گران تر میشه بفروشیم سود ببریم اینطوری میشه که قیمت ها بالا می ره یه حدیث داریم که میگه مردم لیاقت حکومتی رو دارن که بالای سرشون چند ماه نخریم قیمت ها می یاد پایین

  • ناشناس

    بنده خدا حسابهای بانکی سوییسش یه مدته افزایش سرمایه نداشته . بنده خدا چیکارش دارین . شما فقط بخرید حق با مسوول بدبخته دیگه.

  • مهران

    نه تورو خدا گرونتر هم بکنید این حلبی هارو .عجب رویی دارید .پرایدی که آدم میشینه توش احتمال زنده پیاده شدن ازش صفره چرا باید بشه ۲۰ میلیون ? آخه انصافتون کجا رفته? بخدا فرقون از پراید و تیبا محگم تره

  • hamid

    نمیتواند بگوید اشتباه کرده و پوزش بخواهد چون حرف راست است! پس دروغ می‌گوید و می‌گوید اصلا اینچنین حرفی‌ را نزده! در استبداد ولایت مطلقه فقیه ترویج زورپرستی در اشکال دروغ، تهمت، توهین و دیگر اشکال خشونت وظیفه مقامات است! شاد باشید. حمید

  • بهنام

    مردم کم کم دارند یاد میگیرند که با اتحاد و همبستگی میتوانند مشت محکمی به دهان این خائنین وطن فروش بزنند . امیدوارم کمپینهای متعدد دیگری هم در اعتراض به گرانی تشکیل گردیده و با تحریم عدم خرید ، مردم بتوانند به خواسته های بر حق خود برسند . گفته های این وزیرک دربار هم که خود جزو میلیاردرها و با بیش از هزار میلیارد تومان ثروت نخمینی هرگز خبر از شکم گشنه مردم ندارد بر ضد مردم بوده و توهین آمیز است و هم اکنون مجوز ورود سه و نیم میلیارد نخ سیگار مارل بورو را با رانت و اجاره انحصاری برای خود و شرکتهای متعددش صادر کرده و در حال واردات سیگار به کشور می باشد و لازم است شهروندان محترم این نوع سیگار را هم تحریم نموده و خرید ننمایند .