ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل خواهان توزیع ۲۰۰ هزار پناهجو در اتحادیه اروپا شد

آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور خواهان توزیع ۲۰۰ هزار پناهجو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور خواهان توزیع ۲۰۰ هزار پناهجو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترس گفت تمامی کشورهای اتحادیه اروپا ملزم به شرکت در این برنامه هستند.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای نوشت: «افرادی که درخواست معتبر پناهجویی دارند (...) باید از برنامه دریافت اسکان، با مشارکت اجباری همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره‌مند شوند.»

گوترس افزود: «یک تخمین اولیه واقعی، نیاز بالقوه برای افزایش امکانات به‌منظور اسکان ۲۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد.»

او با بیان این‌که «اروپا با بیشترین ورود پناهجویان در چند دهه اخیر روبه‌رو شده» افزود: «این وضعیت نیاز به یک تلاش گسترده مشترک دارد و حل آن با رویکردهای پراکنده و جداگانه فعلی که بر اتحادیه اروپا حاکم است، غیرممکن است.»

بر اساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دریای مدیترانه گذشته‌اند و دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز در آب‌های این دریا غرق شده‌اند.

روز پنج‌شنبه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که او و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواهان توزیع الزامی پناهجویان در کشورهای اتحادیه اروپا هستند. این در حالی است که بسیاری از کشورها، به‌ویژه کشورهای شرقی اروپا با اجباری بودن این برنامه مخالف‌اند.

از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دریای مدیترانه گذشته‌اند و دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز در آب‌های این دریا غرق شده‌اند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر محافظه‌کار مجارستان نیز روز پنج‌شنبه در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا گفت مسأله پناهجویان، مسأله مجارستان و اروپا نیست بلکه مسأله آلمان است چون پناهجویان می‌خواهند به آلمان بروند.

رفتار دولت مجارستان با هزاران پناهجویی که روزهاست در این کشور گرفتار شده‌اند و به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود به اتریش و آلمان بروند، همچنین با کشیدن سیم‌های خاردار در مرزهای مجارستان، مورد انتقاد گروهی از مقامات و حتی شخصیت‌های هنری اروپایی قرار گرفته است.

روز گذشته پلیس مجارستان درهای ایستگاه قطار را به روی پناهجویان گشود اما مانع از خروج قطارها به سمت اتریش و آلمان شد.

آخرین اقدام پلیس مجارستان جمع‌آوری پناهجویان و انتقال آن‌ها به اردوگاهی در نزدیکی بوداپست است.

آنتونیو گوترس گفت پناهجویانی که از دریای مدیترانه می‌گذرند و خود را به اروپا می‌رسانند در میان هرج‌ومرج و به سفر خود ادامه می‌دهند.

او بحران کنونی را «بحران پناهندگی نامید و گفت آن را نمی‌توان پدیدیه مهاجرت خواند چرا که اکثریت بالای کسانی که خود را به یونان می‌رسانند از کشورهایی همچون سوریه، عراق و افغانستان می‌آیند که در آن‌ها جنگ و درگیری‌های نظامی است.

به‌گفته کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تنها راه ممکن برای حل مسأله پناهندگی اجرای یک «استراتژی مشترک مبتنی بر مسئولیت، همبستگی و اعتماد» است.

آنتونیو گوترس گفت: «به‌طور مشخص این به معنای آن است که تدابیر فوری و شجاعانه برای تثبیت اوضاع و یافتن راهی برای تقسیم واقعی مسئولیت برای درازمدت، گرفته شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    و با خودشان تعصب، تبهکاری، نادانی، .........را بهمراه دارند. همیشه این گفته نویسنده و روزنامه نگار کانادائی کتی شیدل در خاطرم هست که میگوید راه دادن مسلمانان به غرب مانند باز کردن در خانه خود بر روی نازیها در جنگ دوم جهانی است.