ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکر شاهرخ زمانی در تبریز به خاک سپرده شد

پیکر شاهرخ زمانی، فعال کارگری روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور / ۱۵ سپتامبر در آرامگاه وادی رحمت تبریز، در کنار مزار مادرش به خاک سپرده شد. گروهی از مردم و فعالان کارگری در این مراسم شرکت کردند.

پیکر شاهرخ زمانی، فعال کارگری روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور / ۱۵ سپتامبر در آرامگاه وادی رحمت تبریز، در کنار مزار مادرش به خاک سپرده شد. گروهی از مردم و فعالان کارگری در این مراسم شرکت کردند.

شاهرخ زمانی روز یکشنبه ۲۲ شهریور، به دلیل آن‌چه بهداری زندان سکته مغزی اعلام کرد، در زندان رجائی‌شهر کرج درگذشت.

به‌گزارش هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی نیز در این مراسم حضور داشتند اما مسأله‌ای در جریان برگزاری آن پیش نیامد.

شاهرخ زمانی، کارگر زندانی در زندان رجائی‌شهر کرج که در پنجمین سال حبس بدون مرخصی خود به‌سر می برد روز یکشنبه ۲۲ شهریور، به دلیل آن‌چه بهداری زندان سکته مغزی اعلام کرد، در زمانی مابین صبح تا پیش از ظهر در زندان درگذشت.

در مراسم خاکسپاری شاهرخ زمانی در تبریز بیانیه مشترک تشکل‌های کارگری بر سر مزار او خوانده شد. این بیانیه را اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، سندیکای کارگران نقاش استان البرز، کانون مدافعان حقوق کارگر، کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری، کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری و هیأت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش استان تهران، امضا کرده بودند.

در این بیانیه گفته شد که شاهرخ زمانی تنها یک کارگر بود که در راه دستیابی به حقوق کارگران و تشکل مستقل کارگری فعالیت کرد و به همین دلیل هم زندانی شد. تشکل‌های امضا‌کننده این بیانیه ضمن تأکید بر تلاش در راه ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری، مسئولیت مرگ شاهرخ زمانی را بر عهده مقامات حکومتی ایران دانستند.

جمعیت حاضر در این مراسم بارها شعارهایی سر دادند و یاد شاهرخ زمانی را گرامی داشتند.

نینا، دختر شاهرخ زمانی در گفت‌وگو با «هرانا» در ارتباط با علت مرگ پدر خود و مسأله کالبدشکافی او گفت که روز گذشته (دوشنبه) کالبدشکافی در شهرستان کرج و در پزشکی قانونی قبرستان «بی‌بی سکینه» این شهر انجام شده و با توجه به ارسال نمونه‌ها برای آزمایش‌های سم‌شناسی، نتیجه ظرف یک تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

نینا زمانی افزود دلیل زمان بردن پاسخ این مسأله آزمایش‌هایی است که می‌بایست بر روی نمونه‌هایی که از پیکر پدرش گرفته شده است انجام شود.

شاهرخ زمانی، عضو هیأت مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیأت بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ در تبریز بازداشت و سپس به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

این فعال کارگری با اتهاماتی همچون مشارکت در تشکیل گروه مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مواجه بود.

او بارها در اعتراض به شرایط بازداشت خود و وضعیت بد زندان‌ها به اعتصاب غذاهای طولانی دست زده بود.

شاهرخ زمانی در سال گذشته نه توانست در مراسم ازدواج دخترش شرکت کند و نه در مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر مادرش. او همچنین به دلیل دوری مسافت تبریز تا کرج امکان ملاقات مستمر با اعضای خانواده را نیز نداشت.

تصاویری از مراسم خاکسپاری شاهرخ زمانی در تبریز:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    نگاه مهربان و صبور این انسان رو ببینید.ببینید چه غم عمیقی در پشت این چشمهای مهربان و دوس داشتنی نهفته اس حیف حیف که رفتی شاهرخ عزیز اما بدون در دل و جان ما تا ابد زنده ای و ما راهت رو ادامه میدیم و هرگز اجازه نخواهیم داد خون تو هم سنگرانت پایمال بشه

  • Bahram

    باز هم جنایتی دیگر در زندان رژیم کشتار.انسانی مبارز و مقاوم او را بارها از این زندان به آن زندان جا به جا کردند که تاثیر بر دیگران را کم کنند. تا در نهایت تصمیم به حذف او گرفتند.ننگتان باد مسلمانلن محمدی داعشی.