ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون نیم میلیارد دلار برای «هیچ‌و‌پوچ» در سوریه خرج کرده است

طرح ۵۰۰ میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا برای تعلیم اپوزیسیون میانه‌روی سوریه بی‌نتیجه بود. پنتاگون می‌گوید کمتر از انگشتان یک دست نیروی ورزیده برای مقابله با داعش در سوریه دارد.

طرح ۵۰۰ میلیون دلاری و سه ساله وزارت دفاع آمریکا برای تعلیم اپوزیسیون میانه‌روی سوریه بی‌نتیجه بوده است. پنتاگون می‌گوید کمتر از انگشت‌های یک دست نیروی ورزیده برای مقابله با داعش در سوریه دارد.

قرار بود واحدهای آموزشی وزارت دفاع آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۵، دستکم پنج هزار داوطلب از میان اپوزیسیون میانه‌روی سوریه را برای مقابله با داعش آموزش داده باشند. این طرح که در تابستان ۲۰۱۴ و در گرماگرم تاخت و تاز داعش در عراق و سوریه تصویب شد، اینک بی‌حاصل اعلام می‌شود: تنها تعداد اندکی توانسته‌اند برای مبارزه با «دولت اسلامی» توانمند شوند.

ژنرال آستین، مدیر مرکز فرماندهی خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق آفریقا در پنتاگون، به کمیته نظارت بر وزارت دفاع در سنا گزارش داد که این طرح ناکام بوده است.

وزارت دفاع امریکا در ماه مه شروع به اموزش اپوزیسیون سوریه کرد اما تا کنون تنها ۵۴ نفر توانسته‌اند از مراحل آموزشی عبور کنند. این گروه کوچک نیز در ماه ژوئن مورد حمله جبهه النصره قرار گرفته و تار و مار شده است. ژنرال آستین گفته که از بین این عده، تنها پنج الی شش نفر باقی مانده‌اند. جبهه النصره از شاخه‌های القاعده در سوریه است.

آستین اعلام کرده که برنامه آموزشی باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. هم اینک ۱۰۰ تا ۱۲۰سوری دیگر در حال طی دوره‌های آموزشی هستند.

آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالفان معتدل اسد معرفی می‌شوند، در پاییز ۲۰۱۴ به تصویب کنگره آمریکا رسید. مدت این طرح سه سال اعلام شد و پنتاگون برای مرحله نخست آن ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داد.

هدف این طرح، تقویت بنیه دفاعی و رزمی شورشیان سوری برای مقابله با داعش عنوان شده بود. وزارت دفاع آمریکا قبلا اعلام کرده بود که حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در ترکیه را برای آموزش‌های لازم به قطر و عربستان سعودی اعزام می‌کند اما بعدا قرار شد بخشی از آموزش‌ها در ترکیه صورت گیرند. ترکیه سهمیه‌ای ۱۲۰۰ نفری در میان ۵۰۰۰ نفر تقبل کرد.

طرحی که شکست آن اعلام شده، قرار بود پس از اتمام ریاست جمهوری اوباما هم ادامه یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نگام | ناگفته‌های ایران ما

    […] بیشتر بخوانید: پنتاگون نیم میلیارد دلار برای «هیچ‌و‌پوچ» در سوریه خر… […]