ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نامه چهار وزیر به روحانی به درخواست خود او نوشته شد»

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است نامه‌ای که چند وقت پیش از سوی او و سه وزیر دیگر درباره وضعیت اقتصادی کشور به رئیس جمهوری ایران نوشته شده بود به درخواست خود حسن روحانی نوشته شد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است نامه‌ای که چند وقت پیش از سوی او و سه وزیر دیگر درباره وضعیت اقتصادی کشور به رئیس جمهوری ایران نوشته شده بود به درخواست خود حسن روحانی نوشته شد. علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز این موضوع را تأیید کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران

به‌گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، نعمت‌زاده روز سه‌شنبه ۱۴ مهرماه در این‌باره گفت: «رئیس‌جمهور از وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی خواسته بود و ایشان گزارشی را آماده کرد که ما نیز به‌عنوان بخشی از اقتصاد آن را امضا کردیم.»

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۱۲ مهر گزارش دادند که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، علی ربیعی وزیر کار و حسین دهقان وزیر دفاع،  در نیمه شهریور سال جاری با ارسال نامه‌ای مشترک به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از سیاست‌های اقتصادی «ناهماهنگ دستگاه‌ها» انتقاد کردند.

این چهار وزیر نوشتند که اگر دولت به طور «ضرب‌الاجل» تصمیمی اتخاذ نکند، «رکود تبدیل به بحران» خواهد شد.

وزیر صنعت درباره دلیل امضای وزیر دفاع در پای این نامه نیز گفت: «در گذشته برخی از شرکت‌ها را بابت رد دیون به وزارت دفاع واگذار کردند بنابراین بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و سازمان‌های بازنشستگی نیروهای مسلح از سهامداران عمده بورسی هستند.»

در همین رابطه علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور را امری «متعارف» دانست. او نیز گفت: «نامه اخیر درخواست بخشی از دولت که با بازار سرمایه مرتبط است از رئیس‌جمهور است که بر اساس خواسته خود رئیس‌جمهور تنظیم شده است.»

طیب‌نیا اختلاف در دولت بر سر مسائل اقتصادی را رد کرد و از کسانی که به‌گفته او موفقیت‌های اقتصادی دولت را زیر سئوال می‌برند انتقاد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «در سه ماه گذشته بسته جدید مقابله با رکود توسط تیم اقتصادی دولت تهیه شده و حسن روحانی هفته آینده این بسته جدید را ابلاغ خواهد کرد.»

از سوی دیگر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در نشست رسانه‌ای خود درباره نامه چهار وزیر به حسن روحانی گفت این نامه به کل بازار ایران مربوط نیست و تنها به بازار سرمایه و بورس نظر دارد.

نوبخت این نامه را «از سر خیرخواهی» دانست و این انتقاد را که وزیران دولت یازدهم برای اظهارنظرات خود راه دیگری باید برگزینند، رد کرد و گفت: «اعضای ستاد اقتصادی دولت در هفته چندین بار در نشست با وزرای اقتصادی نقطه‌نظرات را مطرح می‌کنند و مسائل لازم پیگیری می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    به قول دکتر فریدون خاوند استاد اقتصاد و تحلیلگر اقتصادی : ( در کجای دنیا وزرای دولت به رئیس جمهور نامه میدهند که وضعیت بحرانی است ، مگر این وزرا همه روزه رئیس دولت را در کابینه ملاقات نمیکنند ؟ ) ضمنآ کلمه ( رد دیوم ) صحیح نیست و اشتباه تایپ گردیده و منظور رد ( دیون ) است ، یعنی جمع دبدهکاری یا ( دین ) که بدینوسیله تصحیح میگردد .

  • ماه

    به هزار و یک دلیل مدتی است که جامعه در حالت بی اعتمادی و لختی به سر میبرد. تداوم این وضعیت این حالت را عادی کرده و شور و شوقی هم در جامعه برای تحرک و بازآفرینی دیده نمی شود. هراس از این است که عده زیادی به این وضعیت عادت کنند