ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون آموزش شورشیان سوری را متوقف می‌کند

آمریکا طرح نیم میلیارد دلاری آموزش مخالفان سوری را ادامه نمی‌دهد. به جای تعلیم و تسلیح شورشیان میانه‌رو، مرکزی در ترکیه برای توانمند سازی آنها در عملیات هوایی دایر می‌شود.

وزارت دفاع امریکا طرح ۵۰۰ میلیون‌ دلاری آموزش شورشیان میانه‌روی سوری را ادامه نمی‌دهد. به جای این طرح که محور استراتژی پنتاگون علیه داعش بود، مرکزی در ترکیه برای توانمند سازی آنها در عملیات هوایی دایر می‌شود.

Syria

نیویورک تایمز به نقل از محافل دولتی آمریکا، از پایان یافتن طرح پنتاگون برای آموزش شورشیان سوری خبر داد. این طرح که با بودجه مقدماتی ۵۰۰ میلیون دلار در تابستان ۲۰۱۴ در کنگره تصویب شد، با شکست روبرو شده است. قرار بود این طرح، دستکم ۵۰۰۰ نفر از مخالفان میانه‌روی اسد را برای مقابله نظامی با داعش توانمند کند.

نیویورک تایمز  روز جمعه ۹ اکتبر از قول مقاماتی در وزارت دفاع آمریکا نوشت «یک مرکز آموزشی کوچک در ترکیه راه‌اندازی می‌شود تا رهبران گروه‌های شورشی سوریه بتوانند مهارت‌‌های لازم برای حملات هوایی را کسب کنند.»

طرح پنتاگون در حالی متوقف می‌شود که داعش روز جمعه ۹ اکتبر چند روستا در استان حلب را تصرف کرد. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قبلا توقف طرح تعلیم شورشیان سوری را تکذیب کرده بود.

سه هفته پیش‌تر، ژنرال آستین، مدیر مرکز فرماندهی خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق آفریقا در پنتاگون، به کمیته نظارت بر وزارت دفاع در سنا گزارش داده بود که تعداد رزمندگان سوری ورزیده و رزم‌آشنا برای مقابله با دولت اسلامی از تعداد انگشت‌های یک دست هم کمتر است.

تشکیل گردان‌های آموزش دیده محلی، کانون استراتژی ضد داعش آمریکا بود. روند آموزش مخالفان میانه‌روی سوری از مه  ۲۰۱۵ شروع شد و طی آن مربیان آمریکایی فنون رزمی را به گروه‌های انتخابی می‌آموختند. این نیروها که «ارتش نوین سوریه» نام گرفته بودند، قرار نبود با سربازان اسد بجنگند بلکه وظیفه اصلی آنها مقابله با نیروهای داعش بود.

نیویورک تایمز می‌نویسد بسیاری از افراد تحت آموزش، به داعش پیوستند و سلاح‌های آمریکایی نیز به چنگ «دولت اسلامی» افتادند.

در جنگ داخلی سوریه، گروه‌های مختلفی حضور دارند که لزوما با دولت اسد در نبرد نیستند، بلکه درگیر یکدیگرند. آمریکا تا کنون با هر گونه ائتلاف با دولت سوریه برای مقابله یکپارچه با داعش مخالفت ورزیده اما در عین حال، از جبهه‌گیری مستقیم با قوای اسد هم پرهیز کرده است.

نیویورک تایمز پیش‌تر نیز از قول کارشناسان نظامی امریکایی نوشته بود که تاکتیک‌های تا کنونی ایالات متحده علیه داعش به بن‌بست خورده‌اند. این نشریه گزارش داد که راهبرد امریکا علیه داعش در سوریه تغییر می‌کند و تمرکز عملیات ۵هزار نفر از مخالفان اسد و ۲۰هزار پیشمرگه کرد، روی جبهه شمال و شهر رقه خواهد بود؛ شهری که پایتخت داعش محسوب می‌شود.

روسیه از هفته گذشته حملاتی هوایی در سوریه را آغاز کرده که به گفته آمریکا، تنها ۱۰درصد آنها علیه موضع داعش هستند. غرب روسیه را سرزنش می‌کند که با دخالت نظامی در سوریه، موجب تضعیف گروه‌های مخالف اسد به ویژه گروه‌های معتدل خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.