ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا نیروی ویژه به سوریه می‌فرستد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور یک گروه کوچک ۵۰ نفره از نیروهای ویژه خود را به شمال سوریه می‌فرستد تا همراه کردها و نیروهای سوری در نبرد با داعش شرکت کنند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور یک گروه کوچک ۵۰ نفره از نیروهای ویژه خود را برای نخستین بار به شمال سوریه می‌فرستد تا در نبرد با داعش شرکت کنند.

سربازان ویژه آمریکا در شمال سوریه به نیروهای محلی برای هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی علیه داعش کمک خواهند کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام دولتی آمریکا که نام او ذکر نشده، روز جمعه ۳۰ اکتبر / ۸ آبان گفت: «رئیس‌جمهور اجازه اعزام یک گروه ویژه کوچک کمتر از ۵۰ نفر را به شمال سوریه داده است.»

این تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بی‌سابقه است چرا که تاکنون آمریکا نیروی زمینی به سوریه نفرستاده بود و تنها به حملات هوایی اکتفا می‌کرد.

به‌گفته این مقام آمریکایی، سربازان ویژه این کشور «به نیروهای محلی برای هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی علیه داعش کمک خواهند کرد.»

در واقع این گروه ویژه ۵۰ نفره نقش مشاور و دستیار گروه‌های شورشی مخالف حکومت سوریه را که از آن‌ها به‌عنوان نیروهای میانه‌رو یاد می‌شود، ایفا خواهند کرد.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۹ اکتبر / ۷ آبان دو مقام نظامی آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود به رویترز گفتند که در خلال مذاکرات برای حل بحران سوریه، آمریکا گزینه فرستادن نیروهای زمینی ویژه به سوریه و عراق را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر روز جمعه یک مسئول دیگر دولت آمریکا اعزام جنگنده‌های «ای ـ ۱۰» و «اف ـ ۱۵» به یک پایگاه هوایی در ترکیه را تأیید کرد. این جنگنده‌ها نیز در چارچوب عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به ترکیه اعزام شده‌اند.

آمریکا از یک سال پیش رهبری این ائتلاف متشکل از ۶۰ کشور را برعهده گرفته و حملات هوایی به مواضع داعش و دیگر نیروهای تندرو در سوریه و عراق را به پیش می‌برد.

همزمان روسیه نیز از پایان ماه سپتامبر حملات هوایی خود در خاک سوریه را آغاز کرده است.

این دو کشور به‌همراه ایران، عربستان سعودی، ترکیه و چند کشور عربی در وین بر سر حل بحران سوریه در حال گفت‌وگو هستند.

جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۵۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یکی نیست به آمریکا بگوید همان پانصد میلیون دلاری که برای آموزش اون پانصد نفر به هدر دادی و از آن میان تنها پنجاه نفر توانستند بیرون بیایند و از آن پنجاه نفر هم عده ای توسط جبهه النصره تار و مار شده و سلاحهای پیشرفته خود را با آنان معامله کردند و اکنون تنها حدود پنج نفر باقی مانده اند ، بس است دیگر . بس !

  • خشایار

    داعش هم یعنی اسلام به معنای واقعی بدون تفسیر و تاویل شناسی اگر خود محمد نیز زنده بود طرفدار داعش بود و این قبر پرستان را میکشت حالا چرا به آنها می گوییم مزدور از یک طرف بخاطر اسلام همه کار میکنیم اما زمانی که داعش بخواهد حکومت اسلامی واقعی بسازد میشود مزدور آمریکا.اسلام یعنی دین خشونت و وحشیگری

  • خشایار

    جناب منصور این آقا به اصطلاح میهن پرستی که شما نام بردید کشور را به نابودی و فساد کشانده و سرمایه کشور را نیز به تباهی ولی مثل اینکه برای شما سودی هم داشته که از این آخوند پیر حمایت میکنید آمریکا دیگر کیست مردم اگر عقل داشتند پشت سر یک آدمکش شعار نمیدادند بعد میگن انقلاب ایران را آمریکا به راه انداخت و مردم مانند گوسفند فریب خوردند جنبش سبزی که شما ازش نام بردید برای حمایت از صحابه ی خمینی نبود که شما برایش انقلاب کردید اگر چه که من از همه ی انها متنفرم و از اینکه تو جون هم افتادند خوشحال شدم همین که باعث ترس وحشت برای ارباب شما امام خامنه ای شد گویای این است که تاثیر زیادی برای جماعت عمامه به سر و حامیان نظام شد ما دیگر تحمل دیدن ریخت آخوند را نداریم که صبح تا شب برای ما روضه بخوانند

  • احمد

    حالا چرا این نیروھای میانہ رو و دمکراتھا ، کہ خیلی ھم میدانند و میفھمند از جنگید ند با سربازھای اسد کہ انھم ھم سوری ھستند دست بر نمی دارند،اسد نمی داند و نمی فھمم قطب مقابل چی؟ احمقانہ نیست،؟ یہ ملت از یک کشور بجان ھم دیگر افتاد ند ،حالا اگر اسد برود ھمہ مشکلات سوریہ حل میشہ؟چقدر ادم باید احمق باشد سرنوش خود را دست غریبھا بدھد.

  • mansour

    اول آشوب بپا میکنندو بعد بتوسط مزدوران افراطی خود جنگ داخلی براه می اندازند و سپس فرشته نجات و سرانجام اقدام به اشغالگری و گماشتن عناصر  مورد علاقه و وابسطه به خود در رأس قدرت میکنند! انقلاب نافرجام مخملین سبز   ۸۸  را اقای خامنه ای به درستی فتنه امریکایی -عبری -عربی خواند! معترضین اجتماعی محترمی که دنبال رهبران فاسد،غارتگر و وابسطه به اجنبی به سرکردگی اکبر هاشمی رفسنجانی ونوچه هایش،موسوی و کروبی بودند،بدانند که دیکتاتور وطن پرستی چون خامنه ای بمراتب داناتر،سیاستمدارتر و بهتر از سوپر دیکتاتوران وابسطه ای چون اکبر شاه مرتجع،فرصت طلب و پست فطرت است!لذا یا به همین رهبر مستبد وطن پرست خود قانع و یا دنبال انسان های دمکرات (انسان های مدافع نظام مردمسالار و نه مدافع نظام دمکراتیک خلقی-سوسیالیستی و اسلامی امریکایی) باشید و فریب وعده های دروغین مسلمان نمایان جنبش سبز را هم نخورید. من در ایران همیشه از جوانان متلک شنیده ام  :چرا شمایان (افراد مسن) زمان شاه بی عقلی کردید و خمینی را آوردید؟ جواب من این بوده و هست:چرا شمایان(جوانان)دنبال  آخود فاسدی چون کروبی و رفسنجانی افتاده اید و بازیچه دست یک بچه آخوند فوکولی چون میر حسین موسوی شده اید و خواهان باز گشت به عصر طلایی امام خمینی هستید؟ من علاقه ای به فحاشی کردن ندارم ،ولی این جواب من به جوانان بی گناه و تحت ستم را باید سیاسیون فلان فلان شده مدافع جنبش سبز بشنوند و سپس پاسخ بدهند که چرا بازیچه دست ملا و بچه ملا و مخصوصأ دشمنان مردم ایران،استکبار،استعمار،صهیونیسم،پان ترکیسم و پان عربیسم( سوسمار ،ملخ و آدم خوار وهابی -تکفیری -سلفی)شده اند و نسبت به عواقب بد این نادانی خود وتأثیر فاجعه بار این کژفهمی سیاسی بر سرنوشت ایران و ایرانی بی توجه هستند!