ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران زغال‌سنگ سنگرود برای دومین روز تجمع کردند

کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی برای دومین روز متوالی، مقابل ساختمان سازمان تهیه و تولید مواد معدنی در تهران تجمع کردند.

کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی برای دومین روز متوالی، مقابل ساختمان سازمان تهیه و تولید مواد معدنی در تهران تجمع کردند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز سه‌شنبه ۱۲ آبان، یکی از کارگران ضمن اعلام این خبر گفت روز گذشته نیز کارگران بسیاری برای تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان «سازمان تهیه و تولید»، از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت تجمع کرده بودند.

او با بیان اینکه شب گذشته تعداد دیگری از همکارانش به تهران آمده و به جمع آن‌ها پیوسته‌اند، افزود کارگران منتظر پاسخ مسئولان هستند.

تعداد این کارگران ۱۲۸ نفر است. آن‌ها منتظرند تا براساس مصوبه هیأت وزیران مطابق مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند اما چون سازمان تهیه و تولید در مقام کارفرما مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را به‌صورت کامل پرداخت نکرده‌اند، هیچ حکم بازنشستگی برای این کارگران صادر نشده است.

به‌گفته این کارگر معترض، اکنون ۱۱ ماه از زمان تنظیم مصوبه‌ای که از سوی هیأت دولت صادر شده است می‌گذرد و در این مدت برای اجرای آن با مقامات مسئول مکاتباتی صورت گرفته اما طولانی شدن این انتظار باعث ایجاد نگرانی در آن‌ها شده است.

او با تاکید بر این‌که کارگران معترض خواهان پیگیری وصول مطالبات صنفی خود هستند، افزود: «کارگران سنگرودی حاضر در تهران تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده و پاسخ قاطعانه‌ای از مسئولان دریافت نکرده‌اند، به محل سکونت خود باز نگردند.»

از روز گذشته (دوشنبه) تاکنون حدود ۶۰ کارگر معدن زغال سنگ سنگرود (معدن البرز غربی) برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود در تهران حضور دارند.

این معدن در استان گیلان، در شهر لوشان، کیلومتر ۲۵ جاده جیرنده واقع شده است.

کارگرانی که برای دستیابی به حقوق صنفی خود تجمع یا اعتصاب می‌کنند در ایران کم نیستند و تنها به شهر تهران محدود نمی‌شوند. اعتراض به قانون کار، عدم دریافت حقوق ماهانه و بسته شدن کارخانه‌ها از جمله دلایل تجمع اعتراضی کارگران هستند.

در همین زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.