ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شورای نگهبان به کسی باج نمی‌دهد»

عضو مجلس خبرگان رهبری می‌گوید گروهی به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی هم از نفوذ عده‌ای در دستگاه اجرایی سخن می‌گوید. آیا پروژه نفوذی‌سازی با رد صلاحیت‌ها ارتباط دارد؟

یک عضو مجلس خبرگان رهبری ایران می‌گوید که شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به کسی باج نخواهد و اجازه نمی‌دهد که نفوذی‌ها به بدنه نظام وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسلامی، نماینده قزوین در خبرگان رهبری گفت: «برخی از افراد که عوامل نفوذ انگلیس، امریکا و اسرائیل هستند، سعی‌شان بر آن است که در ارکان نظام نفوذ کنند.»

او با اشاره به این‌که در گذشته برخی از این افراد توانسته‌اند به درون دولت نفوذ کنند، اما این‌بار برای نفوذ در مجلس خبرگان تلاش می‌کنند گفت: «علما و شورای نگهبان بیدار و هوشیار هستند و اجازه نمی‌دهند ایادی سلطه در مجلس خبرگان نفوذ کنند».

به گفته اسلامی، فقهای شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها به احدی باج نخواهند داد و هیچ فرد غیرصالحی را برای ورود به مجلس خبرگان تائید صلاحیت نخواهند کرد.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی روز هفتم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

پیش از این، برای نخستین بار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرماندهان سپاه نسبت به نفوذ فرهنگی و سیاسی امریکا در ایران هشدار داده بود. به گفته او، آمریکا و قدرت‌های بیگانه به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی هستند تا تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری را بر اساس اراده و خواست خود تعیین کنند.

خامنه‌ای در این دیدار از فرماندهان سپاه خواسته بود که به طور دائم تهدید‌ها را شناسایی کنند. پس از این سخنرانی، روزنامه کیهان در سرمقاله‌ها و گزارش‌های خود بخشی از نیروهای سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان را به تلاش برای اجرای پروژه نفوذ متهم کرد.

همچنین اطلاعات سپاه پاسداران یک ماه پیش چهار روزنامه‌نگار را به اتهام ارتباط با پروژه نفوذ بازداشت کرد. عیسی سحرخیز، احسان مازندارانی، آفرین چیت‌ساز و سامان صفرزایی از یازدهم آبان تا به امروز همچنان در بازداشت هستند.

نفوذ، اسم رمز رد صلاحیت

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در جلسه روز دوشنبه -۱۶ آذر- مجلس شورای اسلامی، نسبت به نفوذ «اعضای باقیمانده باند آقای منتظری و فتنه مهدی هاشمی» در بدنه دولت هشدار داد.

احمد بخشایش اردستانی با بیان این‌که «نفوذ مورد نظر رهبری شامل حال آن عده از باند باقیمانده از آقای منتظری و فتنه مهدی هاشمی است که در حال نفوذ به بدنه دستگاه‌های اجرایی هستند»، گفت: «بیشترین سهم واژه نفوذ برای وزارتخانه‌های داخلی از جمله وزارت کشور است که با نصب افرادی که فتنه ۸۸ را رقم زدند، بار دیگر فتنه جدید و نفوذ جدیدی را می‌خواهند رقم بزنند.»

به گفته این نماینده مجلس، این افراد اعتقادی به «فتنه ۸۸» ندارند، بنابراین در تقابل با سیاست‌های رهبری قرار می‌گیرند.

چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نسبت به استفاده جناحی از واژه نفوذ هشدار داده بود و گفته بود که نباید با این واژه بازی جناحی کرد.

روحانی روز دوشنبه ۱۶ آذر در جمع دانشجویان دانشگاه شریف در پاسخ به پرسشی در باره نگاهش به شورای نگهبان، گفت: «نگاهش به این شورا‌‌ همان نگاه قانون اساسی است و شورای نگهبان را ناظر بر انتخابات می‌داند».

ناظران سیاسی معتقدند که در این دوره از انتخابات، بسیاری از نامزدهای مستقل و نزدیک به اصلاح‌طلبان به استناد وابستگی به جریان نفوذ تائید رد صلاحیت خواهند شد.

پیش از این احمد توکلی و محمدرضا باهنر به صورت جداگانه از اصلاح طلبان خواسته بودند که با اعلام برائت از وقایع سال ۸۸، امکان تائید صلاحیت خود را فراهم کنند.

سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته بود که افراد وابسته به «فتنه ۸۸» تائید صلاحیت نخواهند شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سرگرد بازنشانده سپاه

    اینها عن تو لک توئل های ایرانند. انتلکتوئلها خودشان بلا دست خودشان آقایان رات آوردند و سر این قدرت نشاندند. حالا باید سماق بمیکند تا بدانند که با آخوند همدست شدن برای کندن ریشه ی سلطنت کاری کثیف بود. البته من هم سلطنت طلب نیستم و مخالف سلطنت هستم اما جمهوری ایرانی کجا و حکومت اسلامی از خراسان تا تهران و عراق و شام و ریاض و مکه کجا! می نویسم حکومت اسلامی از افغانستان تا خراسان و تهران و بغداد و شام و دمشق چرا که همه ی اینها جزو بیداری اسلامی راهبر عقیم انقلاب مدفوع است.

  • علی صبوری

    یعنی میخواسم بنویسم شده تعنی! اینم از معجزه ی آقاست که یهو ی میشه ت و ت میشه ت دسته دار.ط

  • علی صبوری

    تعنی میخام بگم تقصیر آقا مجتبا بوده که ناتوانی داشته. دکتر توانای انگلیسی درمون کار بوده. خدا ببخشتش. آتش انداخته تو بیت رهبری. مثل کار دایانا شده و اون مصریه. الله اعلم. این حرفا تو بیت زیاده.

  • روح انگیزان

    خجالت بر ایران و ایرانی که چنین جانورانی را بر خود سوار کرده. ای ایران ای ایرانی خجالت نمی کشی که چنین کثافتهایی بر تو حکوکمت کنند. همین تصویر را ببین و بر خودت لعنت بفرست. این تصویر بالا به تو می گوید که عزت و شرف و انسانیت و جوانمردی و تمامی ارزشهای تو زیر نعلین این پیروان محمد له شده است. با شمشیر علی سر بریده شده است. ای ایران به پا خیز! اسلام دین سربریدن و پا بریدن و چشم درآوردن است. ای ایرانی از خودت بپرس چرا با اینهمه جنایت اسلام بازهم مسلمان مانده ای. ای ایرانی به پا خیز.

  • faryad

    پسر بچه‌ای به نام «‌صدرا زاهدپور» را در پی جراحت چانه به بیمارستان دولتی اشرفی اصفهانی واقع در خمینی‌شهر می برند اما به دلیل ناتوانی مالی خانواده کودک در پرداخت هزینه بخیه، پزشک معالج یا پرستار همکار پس از بخیه زدن بر روی زخم صورت این کودک دستور بازکردن بخیه را می‌دهد و این کودک را در همان حالت رها می‌کند! لابد اينهم نوعى جديد از قسم نامه پزشکى و درمان در زمان ج ا داعشى است! که دکتر ها و يا مسولين بيمارستانى بايد امروز بآن پاى بند باشند! بسى جاى شرمساريست! آيا با يک بچه آخوند هم اينکار را انجام ميدادند?? اما براى مثال آقا مجتبى خامنه اى ميتواند با پول بيت المال بيچاره! حتى زن نازاى خودش را در انگلستان بمعالجه برساند!

  • روزبه

    شورای نگهبان. ارتجاع باج نمی دهد ولی باج میگیرد.