ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت تحصیل در رشته علوم انسانی تکذیب شد

وزارت آموزش و پرورش ایران با انتشار اطلاعیه‌ای سخنان اخیر مدیرکل آموزش و پرورش تهران مبنی بر ممنوعیت تحصیل دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی را تکذیب کرد.

وزارت آموزش و پرورش ایران با انتشار اطلاعیه‌ای سخنان اخیر مدیرکل آموزش و پرورش تهران مبنی بر ممنوعیت تحصیل دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی را تکذیب کرد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای که چهارشنبه ۱۸ آذر منتشر شده آورده است که: «هیچ‌گونه تصمیمی درباره ممنوعیت یا محدودسازی تحصیل دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی اتخاذ نشده است.»

وزارت آموزش و پرورش افزوده است که این تصمیم نه تنها گرفته نشده بلکه «براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف به گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی تربیتی خاص علوم انسانی نیز می‌باشد.»

به‌گفته وزارت آموزش و پرورش «منظور مدیرکل شهر تهران گسترش و تقویت این گونه مدارس بوده است.»

اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، در نشست خبری روز یکشنبه ۱۵ آذر اعلام کرد که از سال آینده تحصیلی، ثبت نام در رشته علوم انسانی در مدارس دولتی تهران ممنوع است. آن گروه از دانش‌آموزان تهرانی که نمی‌توانند شهریه مدارس خصوصی را بپردازند، اما به ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی در سطح دبیرستان علاقه‌مندند، می‌بایست از این پس در مدارس «استعداد‌های درخشان»، مدارس «نمونه دولتی» و مدارس «فرهنگ» ثبت‌نام کنند.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه خود گفته است: «آن‌چه که تحت عنوان ممنوعیت تحصیل دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی منعکس شده به هیچ وجه از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش نبوده و برنامه‌ها و سیاست‌های کلان این وزارتخانه و هرگونه تغییر در آن‌ها صرفا توسط وزیر آموزش و پرورش یا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به‌صورت رسمی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.»

به‌نظر می‌رسد که مسئولان آموزش و پرورش در این‌باره با هم اتفاق نظر ندارند. مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش استان تهران نیز یک روز پس از نشست خبری اسفندیار چهاربند، حکم او را نفی کرد و گفت: «مگر می‌شود رشته علوم انسانی را در مدارس دولتی تعطیل کرد؟»

بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۴ خورشیدی می‌بایست در آموزش و پرورش ایران بر اساس آموزه‌های آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تحولی «بنیادین» برای «تعلیم و تربیت اسلامی» و تدوین «الگوی اسلامی – ایرانی» و پرهیز از «الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض» رخ دهد.

علی خامنه‌ای بارها از رشته‌های علوم انسانی در مراکز آموزشی ایران انتقاد و مخالفت خود را با سیستم آموزش و پرورش کشور اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    علوم انسانی برای چیه که انسانش یا در زندان ها هستند و یا مغز و چشم و دهانشون و حتی تمام بدنشان با نوار چسب اسلام چسبیده شده است لطفا رشته علوم آخوندی را تدریس بفرماید که شانس بیشتری در پول دار شدن داشته باشذ و از آن گذشته اگر فقط در تهران بزرگ از هر ده نفری بپرسید که علوم انسانی چیست می گوید نمی دانم .